آغاز کاشت سیر در شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی بهار گفت: نوسان قیمت و نبود صنایع فرآوری، از مهم‌ترین مشکلات سیرکاران این شهرستان است.

به گزارش فردای همدان، عبدالحسین اکبری، از آغاز کاشت عملیات سیر در شهرستان بهار خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 1200 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه محصول سیر از جمله محصولات اصلی بهار است، ادامه داد: تعداد 600 نفر از بهره‌برداران به کشت و کار این محصول پرطرف‌دار و پرخاصیت مشغول هستند.
اکبری با اشاره به پیش‌بینی میزان برداشت این محصول، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح حدود 18 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.
این مسئول یادآور شد: برداشت محصول سیر این شهرستان هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی از اوایل تیر ‌ماه آغاز و تا اواخر تیر ادامه دارد.
مدیر جهادکشاورزی بهار با بیان اینکه سیر تولیدی این شهرستان از نوع سیر سفید است، بیان کرد: این محصول با توجه به کیفیت بالایی که دارد، علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.
وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات سیرکاران بهار، اضافه کرد: از جمله مشکلات سیرکاران این شهرستان نوسان نبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی است که موجب خروج ارزش‌افزوده این محصول از منطقه می‌شود.
اکبری تصریح کرد: از جمله اقدامات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بهار در خصوص کشت سیر برگزاری برنامه‌های آموزشی، تامین نهاده‌ها، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی است.