مسئولان هیئت‌های مذهبی جوانان را جذب کنند

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: باید مسئولان هیئت‌های مذهبی جوانان را جذب کنند و با سپردن بعضی از کارها به آن‌ها زمینه خودباوری و مسئولیت‌پذیری را در جوانان تقویت کنند.       به گزارش “فردای همدان”، حجت‌الاسلام موسی محبی اظهار کرد: با توجه به گستره وسیع جنگ نرم، دشمن درصدد دور کردن جوانان […]

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: باید مسئولان هیئت‌های مذهبی جوانان را جذب کنند و با سپردن بعضی از کارها به آن‌ها زمینه خودباوری و مسئولیت‌پذیری را در جوانان تقویت کنند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حجت‌الاسلام موسی محبی اظهار کرد: با توجه به گستره وسیع جنگ نرم، دشمن درصدد دور کردن جوانان ما از فرهنگ اصیل اسلامی و دینی است بنابراین نقش هیئت‌های مذهبی در جذب جوانان به برنامه‌های فرهنگی بسیار مهم است.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند افزود: باید مسئولان هیئت‌های مذهبی جوانان را جذب کنند و با سپردن بعضی از کارها به آن‌ها زمینه خودباوری و مسئولیت‌پذیری را در جوانان تقویت کنند.

وی بیان کرد: تشویق جوانان به حضور در برنامه‌های مذهبی و حاضر شدن در مساجد باعث تقویت روحیه دینی آن‌ها شده و راهکار بسیار مناسبی برای مقابله با تهاجم نرم دشمن است.

حجت‌الاسلام محبی در ادامه گفت: هیئت‌های مذهبی برای ثبت هیئت خود و گرفتن مجوز باید مراحل قانونی را در اداره تبلیغات اسلامی سپری کنند به‌طوری‌که در شهرستان نهاوند تاکنون ۲۴۵ هیئت موفق شدند مجوز فعالیت بگیرند و اگر هیئت جدیدی نیز در این مورد اقدام کند می‌تواند مجوز اخذ کند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند عنوان کرد: با توجه به نقش مهم بانوان در برگزاری و سازمان‌دهی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که در سطح شهرستان نهاوند برگزار می‌شود تاکنون ۳۵ هیئت مذهبی مخصوص بانوان نیز در شهرستان تشکیل‌شده است و مجوز قانونی نیز گرفته‌شده است.

وی ابراز کرد: با توجه به گستردگی برنامه‌های فرهنگی در سطح مساجد، شورای هیئت‌های مذهبی که با انتخاب خود هیئت‌ها معرفی‌شده است باید بتواند نقش نظارتی خود را به‌خوبی ایفا کند و به وظایف خود عمل کند.

حجت‌الاسلام محبی ادامه داد: یکی از مواردی که شورای هیئت‌های مذهبی باید بررسی کند موضوع خرافات و بدعت‌هایی است که در بعضی از هیئت‌ها وجود دارد و این شورا باید با همکاری نسبت به حل این مشکل اقدام کند.