رفع مشکلات تردد جانبازان در محدوده طرح ترافيک تا پايان شهريورماه

رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان ضمن تأکيد  بر رفع مشکلات تردد جانبازان در محدوده طرح ترافيک تا پايان شهريورماه گفت: رفع مشکلات جانبازان و ايثارگران از دغدغه‌هاي ما است.         به گزارش “فردای همدان”، در جلسه کميسيون خدمات شهري حمل و […]

رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان ضمن تأکيد  بر رفع مشکلات تردد جانبازان در محدوده طرح ترافيک تا پايان شهريورماه گفت: رفع مشکلات جانبازان و ايثارگران از دغدغه‌هاي ما است.

 

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، در جلسه کميسيون خدمات شهري حمل و نقل و ترافيک که با حضور سرهنگ فکري، رئيس پليس راهور استان و سرهنگ زنگنه رئيس راهنمايي و رانندگي شهر همدان با موضوع بررسي وضعيت تردد جانبازان در طرح ترافيک به درخواست جانبازان و مشکلات تاکسي‌داران برگزار شد، کامران گردان با اشاره به اينکه جانبازان و ايثارگران خدمات شايسته‌اي به نظام و انقلاب ارائه دادند، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع تردد جانبازان بالاي 25 درصد به دليل داشتن پلاک‌هاي مخصوص تردد در طرح ترافيک وجود ندارد و تنها مسأله جانبازاني با درصد مجروحيت پايين‌تر مطرح است.

وي ادامه داد: حل اين مشکل نيازمند برگزاري جلسه مشترک بين معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري، پليس راهور و مديريت بنياد شهيد و امور جانبازان و ايثارگران است که در صورت شناسايي ويژه اين‌گونه جانبازان نصب برچسب نشان‌دهنده جانبازي فرد بر روي خودروهاي جانبازان از سوي سازمان مربوطه مشکل تردد اين افراد در محدوده طرح ترافيک حل خواهد شد.

گردان مقرر کرد: تا پايان شهريور ماه سال جاري نتيجه نهايي اين جلسه مشترک اعلام و تصميمات نهايي در اين خصوص اعمال شود.

رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان همچنين با اشاره به ديگر مشکل جانبازان در خصوص ايستگاه‌هاي درون‌شهري مختص اين افراد گفت: هم اکنون تعداد ايستگاه‌هاي جانبازي در سطح شهر همدان 18 مورد است که اين تعداد بايد تا پايان سال به 25 مورد افزايش يابد.

وي درباره موضوع دوم اين جلسه به بحث مشکلات تاکسي‌داران در موارد مختلف اشاره و بيان کرد: اين قشر از جامعه از زحمتکشاني هستند که به جهت تعامل گسترده با مردم شهر مي‌توانند در فرهنگ‌سازي نيز مؤثر باشند.

وي با اشاره به اعطاي وام از سوي دولت به منظور نوسازي ناوگان تاکسيراني، عنوان کرد: متأسفانه رقم پرداخت ماهيانه اين وام بالاست و اين براي خود ما نيز نگران‌کننده است که دولت بايد هر چه زودتر در راستاي کاهش آن ورود کند.

وي همچنين با اشاره به ديگر مشکلات تاکسي‌داران در خصوص ورود خودروهاي شخصي، مسافرکشي و بسته شدن ايستگاه‌هاي مسافرگيري اين افراد، خاطرنشان کرد: با نصب دوربين‌هاي کنترل ترافيک خودروهاي مسافرکش متخلف شناسايي خواهند شد که البته در راستاي نصب دوربين‌هاي کنترل سرعت جهت تخلفات و ديگر ملزومات ترافيکي امسال يک ميليارد تومان مصوب شده است که پس از ورود به نصب دوربين‌هاي کنترل سرعت به ويژه در محدوده بلوار ارم براي نصب دوربين‌هاي کنترل ترافيک نيز اقدام خواهيم کرد.

وي عنوان کرد: وعده مي‌دهيم تعدادي از دوربين‌هاي ثبت تخلفات نيز تا پايان سال در سطح خيابان‌هاي شهر راه‌اندازي و نصب شوند.

در اين جلسه همچنين موضوع نارضايتي شهروندان از اضافه مبلغ دريافتي در ازاي خدمات‌دهي پارکينگ‌هاي بيمارستان بعثت و مجموعه تله‌کابين گنجنامه مورد بحث قرار گرفت که گردان بر اين اساس عنوان کرد: ما به عنوان نمايندگان مردم در شوراي شهر پيگير اين موضوع خواهيم بود و در اين خصوص اعضاي شوراي اسلامي شهر در کميسيون خدمات شهري مخالفتشان را نسبت به اين تخلف اعلام مي‌کنند.

وي افزود: ضروري است در اين رابطه در مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري جلسه‌اي با نمايندگان اتاق اصناف، بيمارستان بعثت، مجموعه تله‌کابين و تعزيرات حکومتي برگزار شود و بر اين مبنا نرخ‌گذاري و دريافت حق پارکينگ بر اساس دفترچه ساليانه شهرداري تعيين شود و پس از فرستادن صورت‌جلسه به شوراي شهر مصوباتي تهيه شود.

وي همچنين در موضوع يک‌طرفه کردن کوي رضوان بيان کرد: اين طرح داراي موافقان و مخالفاني است و ما به دنبال کاهش تنش‌ها در اين زمينه هستيم.

سرهنگ فکري: با مکانيزه شدن کنترل ترافيک، سطح تخلفات کاهش مي‌يابد

رئيس پليس راهور استان همدان هم در اين جلسه در زمينه برخي خودروهاي جانبازان که اعمال قانون مي‌شوند، گفت: اعمال قانون خودروهاي جانبازان جزء دغدغه‌هاي ماست و جانبازان زير 25 درصد که داراي پلاک جانبازي نيستند، براي راهنمايي و رانندگي قابل شناسايي نيستند و به همين سبب اعمال قانون مي‌شوند.

سرهنگ علي فکري ادامه داد: پيش از سال 88، اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران با نصب برچسب‌هايي ويژه بر روي شيشه خودروي جانبازان در شناسايي اين عزيزان به ما کمک مي‌کرد که پس از برداشته شدن اين طرح شناسايي امکان‌پذير نيست.

وي در خصوص کمبود پارکينگ و ايستگاه ويژه جانبازان در سطح شهر نيز گفت: متأسفانه تعداد ايستگاه‌ها و پارکينگ‌هاي ويژه به منظور توقف جانبازان در سطح شهر کم است و اين موضوع نيازمند ساماندهي است.

وي توضيح داد: چنانچه دوربين‌هاي ثبت تخلفات در سطح شهر افزايش يابد، اعمال قانون به صورت سامانه‌اي انجام مي‌شود و نياز به حضور مأموران کاهش مي‌يابد.

رئيس پليس راهور استان در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع مشکلات تاکسي‌داران با خودروهاي شخصي مسافرکشي پرداخت و گفت: متأسفانه از آنجا که اوج رفت و آمد مسافران از ساعت 13 تا 16 و بعدازظهرها از ساعت 19:30 تا پايان شب است، خودروهاي شخصي مسافرکشي مبادرت به مسافرکشي و ورود به فعاليت ناوگان تاکسي‌راني مي‌نمايند که اين خود مشکلات معيشتي تاکسي‌داران را افزايش مي‌دهد.

تبريزي: جانبازان با نياز واقعي، بايد شناسايي و خدمت‌رساني شوند

رئيس کميسيون اقتصاد، سرمايه‌گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان در خصوص فراهم‌آوري شرايطي براي تردد هر چه آسان‌تر جانبازان در طرح ترافيک و ايجاد پارکينگ‌هاي مختص اين طيف از افراد جامعه گفت: در اين خصوص ضروري است بنياد شهيد و امور ايثارگران ضمن تهيه برچسب‌هاي مخصوص تردد، اين برچسب‌ها را در اختيار شهرداري بگذارد تا شهرداري پس از شناسايي فرد با نياز واقعي، امکان تردد جانبازان را در طرح ترافيک شهري فراهم آورد.

محمد تبريزي توضيح داد: از آنجا که مطابق صحبت‌هاي رئيس پليس راهور، هم‌اکنون کارت‌هاي جانبازي به دليل تکثير مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرند، لذا اين روش، روش مناسبي براي خدمت‌رساني به جانبازان نيست.

وي همچنين بيان کرد: در خصوص تردد آژانس‌هاي حمل مسافران درون‌شهري نيز بايد آژانس‌هاي ترددکننده در مسير طرح ترافيک با ساير آژانس‌ها متفاوت باشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دريافت وجوه اضافه توسط پارکينگ‌داران مجموعه بيمارستان بعثت نيز گفت: در حال حاضر دولت خدمات بهداشتي و درماني را رايگان کرده و اين در حالي است که گرفتن چنين وجوهي مغاير خدمت‌رساني دولت است و شهرداري بايد در اين خصوص ورود پيدا کند.

رضايي: احترام به جانبازان الزامي است

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر همدان نيز با اشاره به اينکه در بحث جانبازان، ايجاد شبکه اطلاعاتي دقيق مي‌تواند به خدمت‌رساني هر چه بيشتر به آنان مؤثر باشد، بيان کرد: هر چه اطلاعات جمع‌آوري شده از وضعيت فرد جانباز دقيق‌تر باشد، مي‌توان بر اساس ظرفيت‌هاي موجود طرح ترافيک برنامه‌ريزي کرد.

علي رضايي افزود: همچنين عوامل ميداني پليس راهور و سربازان وظيفه بايد برخورد احترام‌آميزي با افراد جانباز و ايثارگر داشته باشند.

وي در ادامه با بيان اينکه جانبازان، ايثارگراني هستند که در سخت‌ترين شرايط زماني اعضا و جوارح خود را تقديم اسلام و انقلاب کردند، گفت: مديريت شهري نيز بايد در راستاي آموزش شهروندان به منظور احترام به جانبازان وارد کار شود.

وي در خصوص مشکلات تاکسي‌‌داران نيز عنوان کرد: رانندگان تاکسي از خدوم‌ترين اقشار شهر هستند که از لحاظ درآمدي متأسفانه جزو اقشار کم درآمد محسوب مي‌شوند.

رضايي ضمن ابراز خرسندي از فراهم‌ آمدن شرايطي به منظور ايجاد تعامل هر چه بيشتر ميان رانندگان تاکسي و پليس راهور در جلسه کميسيون خدمات شهري گفت: خوشبختانه عوامل راهنمايي و رانندگي نيز روز به روز در ارتباط‌گيري با شهروندان موفق‌تر مي‌شوند.

عضو شوراي اسلامي شهر همدان هم گفت: شأن و جايگاه جامعه ايثارگري بايد حفظ شود.

رضا ميرزايي بيان کرد: ما موظفيم بر اساس توان و ظرفيت طرح ترافيک، زمينه تردد هر چه آسان‌تر جانبازان را فراهم آوريم.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري همدان هم در اين جلسه با اشاره به اينکه همه ما دغدغه ايثارگران و جانبازان را داريم، گفت: در کنار مقوله‌هاي طرح شده، بايد بپذيريم که شهر همدان با جمعيتي نزديک به يک ميليون نفر و تردد 200 هزار خودرو نيازمند مديريت حوزه حمل و نقل است و به همين منظور بايد تردد جانبازان و ايثارگران در محدوده طرح ترافيک نيز بر اساس اصول انجام شود.

عباس صوفي ادامه داد: متأسفانه بنياد شهيد و امور ايثارگران در اعطاي برچسب‌هاي ويژه جانبازان وظيفه‌اش را انجام نداده و همين امر، تردد جانبازان را در محدوده مذکور دچار مشکل کرده است.

صباغ: نرخ‌گذاري پارکينگ‌هاي بيمارستان بعثت و تله‌کابين به شهرداري واگذار شود

مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري همدان نيز در خصوص اضافه وجوه دريافتي در پارکينگ بيمارستان بعثت و مجموعه تفريحي تله‌‌کابين گفت: با توجه به شکايات فراوان مردمي از اين دو مجموعه، طي دو فقره نامه اين موارد به استانداري، اتاق اصناف و تعزيرات حکومتي يادآوري شد.

احسان صباغ افزود: ضروري است با نظر مساعد شوراي اسلامي شهر، نرخ‌گذاري اين پارکينگ‌ها از مجموعه اتاق اصناف خارج و به شهرداري واگذار شود؛ چراکه با نرخ‌گذاري صحيح، مردم به استفاده از پارکينگ‌هاي عمومي ترغيب مي‌شوند.

گفتني است در اين جلسه مجتبي مرتضوي نماينده انجمن ايثارگران و جانبازان نيز گفت: کمبود پارکينگ‌هاي اختصاصي جانبازان در سطح شهر، جريمه شدن جانبازان از سوي راهنمايي و رانندگي، عدم اجازه ورود جانبازان به محدوده طرح ترافيک و کم‌توجهي به جانبازان و ايثارگران از مشکلات اين طيف از اقشار جامعه است.

وي افزود: ضروري است در راستاي رسيدگي به وضعيت جانبازان هرچه سريع‌تر اقدامات مؤثر عملياتي شود.

زورمند، نماينده تاکسي‌داران هم در جلسه کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر، نبود امنيت شغلي درون‌سازماني، درون‌ خودرويي و بيرون خودرويي را از مشکلات تاکسي‌داران ذکر کرد و گفت: عدم گنجايش ايستگاه‌ها به منظور مسافرگيري، ورود خودروهاي شخصي به منظور مسافرگيري، جريمه مکرر تاکسي‌داران از سوي راهنمايي و رانندگي، کمبود درآمد روزانه، بالا بودن اقساط وام‌هاي دولتي به منظور نوسازي ناوگان تاکسي‌راني، بالا بودن قيمت سوخت، کيفيت پايين قطعات خودرو و دستمزد بالاي تعميرکاران، طاقت‌فرسا بودن ساعت کار، تغيير مسيرهاي تاکسي‌ها به منظور اجراي طرح پياده‌راه و افزايش مسير طي شده ضمن ثابت بودن کرايه‌ها از جمله مشکلات تاکسي‌داران است.

گفتني است در اين جلسه از کميسيون خدمات شهري، برگزاري جلسه‌اي با حضور نمايندگان بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري به منظور رفع مشکلات جانبازان در تردد سطح شهر و ايجاد پارکينگ‌هاي مخصوص اين افراد تا پايان شهريورماه و دعوت از نماينده تاکسي‌داران در کميته ترافيک شهرداري مصوب شد.