آمار بالای مراجعه همدانی‌ها به بیمارستان‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از درمان ۲ هزار و یکصد بیمار با علائم کرونا در استان همدان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، دکتر ابراهیم جلیلی از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه آمار مراجعات به بیمارستانها بالاست و تقریبا تخت های بیمارستانی تکمیل شده اند.

وی با اشاره به اینکه هر روز تخت هایی برای بیماران مبتلا به کرونا اضافه می شود، افزود: دو بیمارستان صحرایی در بیمارستان بهشتی و بعثت ایجاد شده تا بتوانیم تمام بیماران را درمان کنیم.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار درمان می شوند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ بیمار بستری هستند، عنوان کرد: تقریبا ۷۰۰ بیمار هم به صورت بستری موقت، داروهای خود را از بیمارستان می گیرند و در منزل استراحت می کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آمار ابتلا روند افزایشی دارد و هنوز به قله نرسیدیم که بگوییم این روند تا کی ادامه دارد، گفت: همان روند شدت قبل ادامه دارد و نمی توان گفت کم شده و تنها راه نجات نیز خودمراقبتی مردم و انجام واکسیناسیون است.

دکتر جلیلی با بیان اینکه خوشبختانه واکسیناسیون گسترش یافته که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: تعطیلات اخیر در کاهش بیماری تاثیر دارد اما اینطور نیست که بلافاصله اثر آن را ببینیم، ممکن است دو هفته طول بکشد تا مراجعات افراد به بیمارستانها را کم کند.