تصادفات در تعطیلات دو برابر شد

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در تعطیلات شش روزه ستاد ملی کرونا در اواخر مرداد، تعداد تصادفات فوتی و جرحی در استان بیش از دو برابر شد.

به گزارش “فردای همدان”، سرهنگ رضا عزیزیف اظهار داشت: با وجود کاهش تردد‌های ۳۵ درصدی در شهرستان ملایر، در تعطیلات ۶ روزه ستاد ملی کرونا در اواخر مرداد شاهد افزیش بیش از ۲ برابری تصادفات منجر به فوت و نزدیک به ۳ برابری تصادفات جرحی بوده ایم.

وی با بیان اینکه همه تصادفات فوتی و ۸۰ درصد تصادفات جرحی این چند روزه مربوط به بومیان استان است، تأکید کرد: عامل این تصادفات داشتن سرعت بالا و نبستن کمربند ایمنی است.

عزیزی تصریح کرد: در تعطیلات گذشته ۵ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان باختند و این در حالی است که میزان جان باختگان تصادفات جاده‌ای استان در تعطیلات تاسوعا و عاشورای پارسال ۲ مورد بود.

وی گفت: در دوره محدودیت تردد ۲۵ تا ۳۰ مرداد ۳۰ تصادف جاده‌ای جرحی در استان داشتیم که نزدیک به ۳ برابر مدت مشابه پارسال بود.

رئیس پلیس راه استان همدان از جان باختن ۱۲۰ نفر از ابتدای امسال در جاده‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان حوادث واژگونی خودرو‌ها در استان همدان بیش از میانگین کشوری است و از پنج تصادف منجر به فوت این استان ۳ مورد آن واژگونی خودر‌ها و ۲ مورد برخورد موتور سیکلت با وسیله نقلیه بوده است.