‍ عملیات اجرایی احداث گاوداری 6 هزار راسی در قهاوند آغاز شد

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی عملیات اجرایی احداث گاوداری 6 هزار راسی در بخش قهاوند را آغاز کرد.

به گزارش فردای همدان، در مراسمی با حضور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین اجتماعی، مدیر عامل شرکت کشت و دامداری فکا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران محلی عملیات اجرایی احداث گاوداری 6 هزار راسی در قهاوند آغاز شد.

فرماندار شهرستان همدان در این مراسم گفت: در راستای ایجاد توازن منطقه ای یکی از طرح های در دست اجرا در بخش شراء همین طرح است که اشتغالزایی 430 نفر و رونق تولید را در منطقه بدنبال دارد.

محمد علی محمدی افزود: کلنگ زنی این طرح همزمان با هفته دولت در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود اما بدلایلی اجرایی نشده بود که با پیگیری دکتر حاج بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی این کار به سرانجام رسید.

وی با اشاره به ضرورت زمانبندی مشخص برای اجرای طرح تصریح کرد: برای تامین زیر ساخت ها و هر گونه همکاری مورد نیاز در اجرای طرح آمادگی کامل داریم.

محدی افزود: مجتمع کشت و صنعت یاس طرح مهم دیگری است که در این بخش در دست اجرا قرار دارد و موارد لازم را در این راستا بصورت هفتگی و ویژه پیگیری می کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرحی هستیم که بعد از دو سال پیگیری به نتیجه رسیده و علیرغم کلنگ زنی در سال گذشته با تغییرات مدیریتی در شرکت سرمایه گذاری تامین از لیست پروژه ها حذف شده بود.

حمیدرضا حاج بابایی افزود: اقدامات قابل توجهی در این بخش به انجام رسیده و در حال انجام است که می تواند در ایجاد تحول و رفع محرومیت آن موثر باشد.

وی بیان کرد: احداث گاوداری 6 هزار راسی شستا با سرمایه گذاری 565 میلیارد تومان، اختصاص 347 میلیارد تومان اعتبار به منظور احداث راه مرادبلاغی و اتصال مسیر خودروهای عبوری جنوب کشور به آزادراه ،احداث استخر و چند طرح دیگر از جمله این اقدامات است.

مدیر عامل شرکت کشت و دامداری فکا نیز از تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی این مجتمع دامپروری خبر داد و گفت: برای احداث این مجموعه زمانبندی 15 ماهه تا بهره برداری پیش بینی کردیم .

هادی زیدی جودکی افزود: این گاوداری 6 هزار راسی با ظرفیت تولید روزانه 200 تن شیر و 3 هزار راس دام مولد 130 نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

وی اشتغالزایی غیر مستقیم طرح را حدود 300 نفر برآورد کرد، گفت: تولید قابل توجه علوفه در این منطقه از جمله موارد قابل توجه در جانمایی طرح بوده است که در تولید محصولات کشاورزی این بخش نیز تاثیر گذار است.

جودکی اظهار کرد: شرکت شستا با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید، تولید سالیانه یک میلیون تن شیر را با هدف اصلاح و بهبود سرانه مصرف شیر در کشور مد نظر قرار داده است.