تشکیل کمیته 14گانه یادواره شهدای در اسدآباد

فرماندار اسدآباد از تشکیل کمیته 14 گانه یادواره شهدای این شهرستان در ذیل ستاد دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، ستاد برنامه ریزی دومین کنگره سرداران، امیران،فرماندهان و هشت هزار شهید استان همدان به ریاست سعید کتابی فرماندار اسدآباد، با حضور سرهنگ بهادری مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه انصار الحسین استان همدان در دیار سید جمال برگزار شد.

سعید کتابی اظهار کرد: با تشکیل کمیته ها حکم دبیران کمیته و شرح وظایف هر یک از کمیته ها مشخص شده و تمامی اعضا کمیته ها پای کار هستند و از هیچ تلاشی در اجرای هر چه بهتر شرح وظایف خود کوتاهی نخواهند کرد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه توجه به سیره شهدا و الگو گرفتن از سبک زندگی و رفتار آنها ما را در مقابل هجمه‌های بی‌امان دشمن بیمه می‌کند، گفت: روحیه انقلابی و جهادی شهدای در هشت سال دفاع مقدس سبب پیشبرد جنگ و تحمل سختی‌ها شده بود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظورالگوگیری نسل جوان جامعه از دلاورمردی و پایداری شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضروری دانست و مطرح کرد: شهادت موهبتی از جانب خداوند متعال است که تنها نصیب افراد مخلص و پاک سرشت می‌شود و امروز برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال سیره شهدا به جوانان برگزاری یادواره ها یکی از کوچکترین کارها بوده که می توان انجام داد.

کتابی با بیان اینکه دو برادر شهید لطفعلی و عباسعلی جمور به عنوان شهیدان شاخص سال 1400 شهرستان اسدآباد معرفی شده اند، ادامه داد: امسال برای دومین سال شهید محمدرسول رضایی از شهدای اسدآباد به عنوان شهید شاخص در حوزه دانش آموزی در بین 36 هزار شهید دانش آموز انتخاب شد که باید در معرفی و شناساندن وی و شهدای شاخص سال به جامعه و نسل امروز با برنامه های مختلف برنامه ریزی شود.

گفتنی است؛ در این مراسم کمیته های این کنگره در شهرستان معرفی و ابلاغ ها به مسئولین کمیته ها داده شد.