پروژه‌های افتتاحی تحول بزرگی در توسعه استان رقم می‌زند

استاندار همدان با بیان اینکه پروژه های افتتاحی تحول بزرگی در توسعه استان رقم می‌زند، گفت: ۸۰ پروژه ملی تاثیرگذار در استان، با اعتبار ۲هزار و ۳۰۰میلیارد‌تومان در پیوست بودجه مجلس است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سعید شاهرخی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دکتر دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ سازندگی در حال تلاش و فعالیت در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی است.

استاندار همدان افزود: سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان بر اساس مطالبات مردم و برای توسعه متوازن جامعه پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: به تاسی از سیاست‌های دولت و منویات مقام معظم رهبری توجه به معیشت و اشتغال از اولویت‌های اصلی و اساسی است که در استان دنبال می‌شوند.

شاهرخی ادامه داد: به همت جمعی مدیران ارشد استان و با نگاه بسیار ارزشمند دولت محترم به استان اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

استاندار همدان عنوان کرد: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در توسعه استان و همراهی با دولت در استان داشتند.

وی گفت: پروژه‌های ملی قابل توجهی در استان طی ۸سال گذشته یا به بهره‌برداری رسیده، یا درحال ساخت‌اند.

شاهرخی افزود: طی چندسال اخیر سعی شده تا زیرساخت‌های کلیدی و اساسی هر منطقه در استان انجام شود.

استاندار همدان بیان کرد: طی ۷ سال گذشته سه سد تکمیل، بهره برداری شده و دو سد دیگر نیز در حال ساخت هستند که از مهم‌ترین و بطرگ‌ترین پروژه‌های استان هستند.

وی اظهار کرد: پتروشیمی همدان ۱۸سال راکت بود که طی فعالیت و تلاش جدی احیا شد و امروز برای ۲۵۰نفر اشتغالزایی شده و تولیدات آن نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

شاهرخی افزود: ۲۵۰نفر در پتروشیمی همدان مشغول شده و تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شوند.

استاندار همدان گفت: بدون شک خدمات دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر، خدمات نظام جمهوری اسلامی محسوب خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال ۸۰ پروژه ملی تاثیرگذار در استان، با اعتبار ۲هزار و ۳۰۰میلیارد‌تومان در پیوست بودجه مجلس داریم.

شاهرخی بیان کرد: سال گذشته کلنگ پروژه ساخت ۲هزار واحد مسکن برای محرومین استان، زده شد که کمتر از یک سال آماده شدند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه یک هزار واحد مسکن محرومین در استان همدان دست اجرا قرار دارند، گفت: تا کنون ۱۵هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شده و در تفاهم‌نامه جدید با این نهاد مقرر شد ۱۵هزار شغل دیگر نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در حوزه ایجاد مجتمع‌های گلخانه در کشور، دارای رکورد است، اظهار کرد: هر دو‌هفته یک‌بار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و با پیگیری و نظارت جدی تسهیل‌گر امور واحدهای تولیدی استان هستند.

شاهرخی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تاثیرگذار و مهم بخش خصوصی در استان قابل تقدیر و تشکر است.