شرکت دانش‌آموزان هنرمند همدانی در جشنواره فیلم کوتاه

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه که با هدف انگیزه دهی به دانش‌آموزان هنرمند و مستعد درحال برگزاری می شود.

همدان مریم پاک‌بین در گفتگو با خبرنگار فردای همدان، با اشاره به اینکه مهلت ارسال مستندات هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه تا پایان تیرماه می باشد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف انگیزه دهی به دانش‌آموزان هنرمند و مستعد هنر در جهت تولید محتوای مناسب و خلاقانه‌ هنری در قالب فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند، علمی آموزشی، نماهنگ، تیزر تبلیغاتی و ولاگ متناسب با فرهنگ برگزار می‌گردد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: این تولیدات باید متناسب با فرهنگ ملی و اسلامی و نیز حضور مؤثر دانش‌آموزان با هدف ارتقاء کیفیت تولیدات هنری، الگوسازی برای تمامی مجموعه‌های فعال هنری، شناخت و هدایت هنرمندان مستعد آینده کشور و پرورش استعدادها توسط مجامع اصلی هنر درحال برگزاری می‌باشد.

وی بیان کرد: این جشنواره توسط موسسه هنروما و با حمایت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های، صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان ملی پرورش های درخشان پرورش استعدادهای درخشان، سازمان بسیج صداوسیما، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و …. برگزار می‌گردد.

پاک‌بین با اشاره به اهداف عمومی جشنواره گفت: بالا بردن روحیه مشارکت علمی و فرهنگی دانش‌آموزان جهت فعالیت‌های داوطلبانه و خلاقانه و تشویق آن‌ها و افزایش علاقه‌مندی به هنر در جامعه دانش‌آموزی و ایجاد فرصت و بستر مناسب و سالم برای بروز و انتشار عقاید، حرف‌ها و دغدغه‌های دانش‌آموزی و دیده شدن توسط عموم عموم مردم از اهداف عمومی این جشنواره می‌باشد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به فعالیت‌های فیلم‌سازی و کمک به ترویج و ارتقاء سطح کیفی محصولات فرهنگی‌هنری و سینمایی در حوزه کودک و نوجوان از دیگر اهداف این جشنواره می‌باشد و یادآور شد ارسال فراخوان این جشنواره در اسفندماه ۱۳۹۹ انجام شده و آخرین مهلت دریافت آثار تا آخر تیرماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی ادامه داد: آغاز داوری این جشنواره اول مردادماه شروع می شود و اکران فیلم‌های برگزیده این دوره در آبان‌ماه انجام می‌گیرد و نهایتاً اختتامیه این جشنواره در پایان آبان‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می گردد.

پاک بین اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و جانبی برگزار خواهد شد که بخش‌های اصلی شامل داستان، مستند، علمی و آموزشی، نماهنگ، تیزر تبلیغاتی و ولاگ می‌باشد و بخش‌های جانبی نیز شامل فیلم‌نامه و اقلام تبلیغاتی از قبیل پوستر، عکس و تیزر هستند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: موضوع جشنواره آزاد می‌باشد و دانش‌آموزان می‌توانند درباره هر اتفاق و موضوعی که به آنان علاقه دارند، در یکی از بخش‌های جشنواره اثر خود را ساخته و ارسال نمایند وموضوعاتی همانند نوجوانان آینده، حمل‌ونقل، سبک زندگی، عدالت، صدقه، فضای مجازی، احترام به بزرگ‌ترها، نظم و ترتیب، بهداشت، تغذیه سالم و کودکان کار از موضوعات پیشنهادی این جشنواره می‌باشند.

وی درباره مقررات شرکت در این جشنواره گفت: کل فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه باید از تاریخ ۱ شهریور ۹۹ به بعد ساخته‌شده باشند و فیلم‌هایی که در ادوار پیشین جشنواره شرکت کرده‌اند از داوری حذف خواهند شد.

پاک بین در پایان خاطرنشان کرد: داوری جشنواره در تمامی مقاطع تحصیلی بطور جداگانه انجام خواهد شد و دانش آموزان برای اطلاع از مقررات برگزاری این جشنواره می توانند به آدرس @madresefilmfestival در فضای مجازی یا به سایتwww.madresefilmfestival.ir مراجعه نموده و از مقررات عمومی و تخصصی این جشنواره اطلاع یابند.