‍ دختران، نقش‌آفرین اصلی ادبیات کودک و نوجوان در آینده

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: همانطور که دختران و زنان پله‌های ترقی و رشد را طی می‌کنند، نقش آفرینی در حوزه ادبیات و قلم را بانوان بر عهده خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، علیرضا مختارپور، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب با اشاره به ویژگی های جشنواره شعر و داستان «دوست من کتاب»، اظهار داشت: موضوع مقدس، ارزشمند و گرامی به نام کتاب، مطالعه، کتابخانه و کتابخوانی نخستین ویژگی این جشنواره است.

وی افزود: دومین ویژگی آن خاستگاه آن یعنی کتابخانه‌های عمومی است. کتابخانه‌های عمومی در واقع مرکز مطالعه، نور و دانش بخشی هستند اما در کشور ما در تبلیغات و برنامه‌های مستقیم و غیر مستقیم به این مسأله مهم کم توجهی می‌شود.

مختارپور سومین ویژگی این جشنواره را وجود اساتید برجسته‌ای دانست که هر یک از آن‌ها برای اعتبار جشنواره کافی بود.

وی ادامه داد: وجود اساتیدی چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، محمد پوروهاب، بیوک ملکی، کمال شفیعی باعث اعتبار جشنواره و دلگرمی همه اهالی ادبیات کودک و نوجوان بود که در آن شرکت کردند.

مختارپور با بیان اینکه ویژگی چهارم این جشنواره شرکت تعداد قابل توجه افراد از 19 استان کشور است، خاطرنشان کرد: ویژگی پنجم این جشنواره حضور چشمگیر بانوان و دختران است که دو سوم برگزیدگان را تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد همانطور که دختران و زنان پله‌های ترقی و رشد را طی می‌کنند، نقش آفرینی در حوزه ادبیات و قلم را بانوان بر عهده خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: ویژگی بعدی حمایت، پشتیبانی، هماهنگی و همدلی دستگاه‌های مختلف همدان به ویژه استاندار همدان است.