اولین جلسه ستاد صبر استان تشکیل گردید

معاون قضائی رئیس کل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان همدان گفت: ستاد صبر راستای اعتلای صلح و سازش، ارتقاء جایگاه قضائی استان، عرصه صلح طلبی، نهادینه‌سازی عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام نهادهای صلح با الهام از آموزه‌های قرآنی و روایی است.

به گزارش فردای همدان، مرتضی بهمنی، اظهار کرد: نظر به ابلاغ اساسنامه ستاد ملی صبر و با عنایت به تأکید رئیس کل محترم دادگستری استان ستاد صبر استان همدان با هدف تعمیم و گسترش فرهنگ صلح، بخشایش، رضایت ایجاد و اولین جلسه آن با حضور رئیس کل محترم دادگستری استان همدان و رئیس ستاد صبر استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: این ستاد در راستای اعتلای صلح و سازش، ارتقاء جایگاه قضائی استان، عرصه صلح طلبی، نهادینه‌سازی عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام نهادهای صلح با الهام از آموزه‌های قرآنی و روایی، لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و عفو، گذشت و با استفاده از دستورالعمل نحوه تعامل و مشارک‌های سازمان مردم‌نهاد با قوه قضائیه و در اجرای سند تحول قضائی؛ در جهت افزایش میزان صلح و سازش تلاش خواهند کرد.

معاون قضائی رئیس کل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان همدان ضمن تشریح اهداف و وظایف این ستاد، تشکیل شوراهای صبر و یاران صلح در استان با عضویت مدیران ارشد استان و جمعی از فعالان و معتدین عرصه مصالحه را از وظایف ستاد صبر استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با همت اعضای ستاد صبر استان و بهره‌گیری از معتمدین، مشاهیر مذهبی، علمی، فرهنگی اجتماعی، هنری و ورزشی و ساماندهی تحت عناوین صلح‌یار، همیار صلح، طلایه‌دار صلح و سفیر صلح نسبت به حل اختلاف و فصل خصومت قبل طرح شکایات و دعاوی اقدام کرد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مطابق با ماده 7 اساسنامه ملی صبر احکام هریک از اعضای ستاد استانی توسط رئیس کل محترم دادگستری استان و معاونین قضائی به آنها اهدا گردید.