پارک ۸۳ هکتاری شیرین‌سو احداث می‌شود

تفاهم نامه همکاری شهرداری شیرین سو و اداره کل منابع طبیعی استان همدان برای احداث پارک فرامنطقه ای شهر شیرین سو منعقد شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سید مصطفی موسوی اظهار داشت: ۸۳ هکتار از اراضی منابع طبیعی به شهرداری شیرین سو برای احداث پارک جنگلی فرامنطقه ای واگذار شد.

شهردار شیرین سو افزود: شهرداری شیرین سو از چندی پیش طرح جامع گردشگری شیرین‌سو را تدوین و مراحل اداری و تصویب آن در حال انجام است که ایجاد پارک فرامنطقه ای بخشی از این طرح می باشد.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر شیرین سو و قرار گرفتن آن عنوان دروازه ورودی استان از سمت شمالغرب ایجاد یک پارک فرامنطقه می تواند هم از لحاظ اقتصادی به هم گردشگری برای شیرین‌سو مفید واقع گردد.

موسوی با اشاره به چرای بی رویه دام ها در جنگل بادام شیرین، عنوان کرد: متاسفانه در چند روز اخیر اخبار ناخوشایند در خصوص چرای دام ها در جنگل مذکور را شاهد بودیم که با امضای تفاهمنامه و بر اساس اختیارات داده شده شهرداری می تواند از این موضوع پیشگیری نماید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در ادامه گفت: امروزه حفظ و حراست از منابع طبیعی از اصلی ترین وظایف همه اقشار جامعه می باشند و مختص یک ارگان خاص نیست.

اسفندیار خزایی اظهار کرد: هدف از امضای تفاهم‌نامه‌ این است که برخی از کار حفاظت و رسیدگی به منابع طبیعی به شهرداری واگذار گردد تا شهرداری نسبت به ایجاد یک پارک فرامنطقه‌ای بر اساس دستورالعمل ضمن ایجاد اشتغال و جذب گردشگر از منابع طبیعی نیز حفاظت نماید.

وی با اشاره به وظایف ادارات منابع طبیعی افزود: واگذاری مدیریت جنگل بادام‌شیرین سو به شهرداری به معنای اتمام کار منابع طبیعی نیست و اداره کل و شهرستانی منابع طبیعی شهرداری را در این زمینه یاری خواهند نمود.

خزایی همچنین در ادامه از رئیس اداره شهرستان کبودراهنگ درخواست نمود: تا با همکاری شهرداری نسب به توسعه جنگل بادام اقدام لازم را معمول نمایند.

گفتنی است؛ در پایان تفاهم‌نامه احاله مدیریت اراضی منابع طبیعی فیما بین شهرداری شیرین سو و اداره کل منابع طبیعی استان همدان امضا و مدیریت آن به شهرداری واگذار گردید.