شهر را با پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها جلد نکنید

شهردار شیرین سو با انتقاد از ستادهای برخی از نامزدهای انتخاباتی گفت شهر را با پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها جلد نکنید.

سید مصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار فردای همدان با اشاره به آماده‌سازی چندین نقطه از شهر برای تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر و میان دوره ای مجلس و ریاست جمهوری اظهار کرد: فضای کافی برای تبلیغات نامزدها و جلوگیری از آلودگی‌های بصری پیش بینی شده ولی متاسفانه ستادهای انتخاباتی توجهی به آنها ندارند.

شهردار شیرین سو افزود: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در شهر شیرین سو برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: افزایش مشارکت مردم در انتخابات برای مجموعه شهرداری یک اولویت است و تمام تلاش خود را جهت تحقق بخشی به این مهم بکار خواهیم گرفت و از مردم نیز درخواست داریم ما را در این بین کمک کنند.

موسوی ضمن تاکید بر لزوم توجه به سیمای شهری در زمان انتخابات اظهار کرد: شهرداری شیرین سو برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی با هدف توزیع عادلانه فرصت‌های تبلیغاتی محیطی و جلوگیری از بروز نازیبایی‌های بصری و حفظ سیمای شهری تمهیدات مناسبی در نظر گرفته است و انجام آن مستلزم همکاری ستادهاست.

شهردار شیرین سو با اشاره به اینکه مدیریت نکردن فضای تبلیغاتی موجب زشت شدن چهره شهر می‌شود، افزود: در همین راستا قبل از شروع زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، بحث ایجاد فضاهای انتخاباتی در سطح شهر مطرح شده تا با ایجاد این فضاها هم امکان انجام تبلیغات کاندیداها در سطح شهر فراهم شود و هم منظر شهری دچار مشکل نشود.

موسوی خاطرنشان کرد: در همین راستا با مراجع ذی صلاح نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته که با دعوت از روسای ستادهای تبلیغاتی تذکرات لازم به آنها داده شده تا از هرگونه آلودگی بصری در سطح شهر در ایام تبلیغات کاندیداها پیشگیری شود.

شهردار شیرین سو از همه کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی آنها خواست تا در ایام تبلیغات بیشتر مراقب سیما و منظر شهری باشند و بدانند که اولین گام برای اینکه حسن نیت خود را در خدمت به شهر و مردم نشان دهند، حفظ همین سیما و منظر شهری است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیز کاهش هزینه های تبلیغات توصیه می شود کاندیداها بیشتر از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغاتشان استفاده کنند

موسوی با اشاره وظایف شهرداری بیان داشت: شهرداری برای نظافت و زیباسازی سیما و منظر شهری هزینه‌های فراوانی متحمل شده و نصب تبلیغات پوستر و تراکت‌های تبلیغاتی در مکان‌های غیرمجاز به شهر و شهرداری خسارت‌های سنگینی را وارد می‌کند.

وی از طرفداران نامزدهای انتخاباتی درخواست کرد: تا به منظور حفظ و صیانت از اموال عمومی و پاکیزگی و زیبایی مبلمان شهری از چسباندن پوستر و تراکت روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، پست برق و مخابرات و دیوارهای شهر خودداری کرده و پوسترها را روی سازه‌های تبلیغاتی تعیین شده، نصب کنند.