ضرورت ورود خیرین به حوزه اشتغال جوانان استان همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بر ضرورت ورود خیرین به حوزه اشتغال جوانان استان همدان تاکید کرد و گفت: با همکاری اداره کل زندان های استان همدان بر اساس تفاهم نامه های موجود هر آنچه در توان داشته باشیم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال بکار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار فردای همدان همدان، حمید سیفی در دیدار با مدیرکل سازمان زندان های استان همدان با بیان اینکه فطرت همه انسان ها پاک و بدون آلایش است، گفت: متاسفانه برخی مواقع شرایط زندگی افراد باعث می شود از مسیر سعادت خارج شوند و آینده خود و دیگران را تحت الشعاع قرار دهند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی زندگی انسان تعالی و تکامل است، گفت: باید توجه داشته باشیم هیچگاه از این مسیر خارج نشویم چراکه تبعات بسیاری برای جامعه و خانواده به دنبال دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه حضور یک شخص از یک خانواده در زندان موجب گرفتاری برای سایر اعضای خانواده می شود و گاها اعضای دیگر در معرض آسیب اجتماعی قرار می گیرند، گفت: امروز باید در بحث اشتغال زندانیان و خانواده ایشان توجه بسیاری شود تا از افزایش آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه خیرین باید اشتغال زندانیان را فراهم کنند چراکه به سبب شرایط پس از آزادی نمی توانند هر جایی مشغول به فعالیت شوند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در راستای حمایت از بانوان و جوانان می تواند به خانواده های زندانیان دارای شرایط تسهیلات اشتغال زایی اعطا کنند.

سیفی با بیان اینکه توانمند سازی خانواده زندانیان را باید در دستور کار قرار دهیم، گفت: اینکه همسر زندانیان برای حفظ زندگی و خانواده تلاش می کنند و کار میکند بسیار ارزشمند است.

وی افزود: با هدف توسعه روابط مشترک از سالن ها و اماکن ورزشی اداره کل زندان های استان بازدید خواهیم داشت و در حد توان خدمتگذاری خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار رضا زلفعلی نژاد مدیرکل زندان های استان همدان، تصریح کرد: امروز آستانه تحمل مردم به شدت کاهش یافته لذا باید با اقدامات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نسبت به رسیدگی این مهم فعال شویم.

وی با بیان اینکه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در زندان ها به موضوع اصلاح و تربیت توجه داری، گفت: امروز باید ریل گذاری صحیح در جامعه داشته باشیم و در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های ایشان نیز تلاش کنیم.

مدیرکل زندان های استان همدان با تاکید بر اینکه سالن ورزشی در زندان همدان در دست بهره برداری است، گفت: انتظار داریم به زندان ها در خصوص توسعه ورزش توجه شود چراکه یک نیاز مهم است.