اجرای طرح آمایش ۱۶برای اتباع و مهاجرین خارجی استان

مدیر کل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان، گفت: آغاز اجرای طرح آمایش ۱۶ ویژه اتباع و مهاجرین خارجی ساکن استان هر‌ساله به منظور شناسایی و ثبت تغییرات جمعیتی و وضعیت‌های فرهنگی، شغلی، آموزشی و … پناهندگان ساکن استان و صدور یا تمدید مدارک شناسایی آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، مهدی اخوان اظهار کرد: با اجرای این طرح آمار و اطلاعات مورد نیاز درخصوص اتباع خارجی در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد.

مدیر کل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان با بیان اینکه این طرح از اواخر اردیبهشت به مدت ۴ ماه آغاز شده است، افزود: مشمولان، دارندگان کارت آمایش ۱۵ افغانی و کارت هویت ۱۴ عراقی خواهند بود و کارت اقامت پناهندگان مشمول طرح تا پایان خردادماه سال جاری تمدید و تحویل خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح توسط اداره کل امنیتی انتظامی اتباع و مهاجرین خارجی در محل استانداری اجرا می‌شود.

اخوان در ادامه گفت: استان همدان بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت کشور، جزء استان‌های ممنوعه است و اتباع افغانی غیرمجاز حق اقامت و کار در سطح استان را ندارند و فقط اتباعی که دارای همسر ایرانی و مجوز اقامت می‌باشند می توانند در استان ساکن شوند.

مدیر کل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای ۲۰۰ نفر از فرزندان اتباع خارجی دارای همسر ایرانی ساکن استان، شامل اتباع کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان شناسنامه صادر شد و شهروند ایرانی محسوب می‌شوند.