تبلیغات زودهنگام در فضای‌مجازی از مصادیق بارز تخلفات انتخاباتی است

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: تبلیغات زودهنگام در فضای‌مجازی از مصادیق بارز تخلفات و جرائم انتخاباتی است.

حسین عسگری در گفت‌گو ببا فردای همدان اظهار کرد: با عنایت به اینکه براساس بازه زمانی و موعد قانونی لیست نامزدهای نهائی انتخابات میان دورهای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر نشده است و این امر در زمان خود اطلاع‌رسانی عمومی می‌گردد لذا برخی از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان اقدام به تشکیل کانال و گروه با هدف تبلیغات انتخاباتی بود و بعنوان تبلیغات خارج از موعد قانونی قابل پیگرد است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان تأکید کرد: با عنایت به تأکیدات صورت گرفته توسط رئیس کل محترم دادگستری استان همدان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی مقرر گردیده است با ادمین‌ها، مدیران کانال و گروه‌ها که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات زودهنگام می‌نمایند، برخورد قانونی صورت پذیرد.

وی قانونمداری و رعایت مقررات توسط نامزدها را یکی از مولفه‌های پیشگیری از جرائم انتخابی دانست و خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید در جامعه الگو قانون‌مداری باشند.