مرکز استعدادیابی ورزشی استان همدان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: مرکز استعدادیابی ورزشی استان همدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، حمید سیفی در جلسه هم‌اندیشی هیئت جانبازان و معلولین استان همدان که با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان برگزار شد، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر ورزش استان همدان در دو مقوله توسعه زیرساخت‌ها و بررسی مشکلات، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه امروز شاهد گشایش‌های مثبتی در امورات هستیم.

وی با اشاره به‌ضرورت مبحث استعدادیابی در رشته‌های ورزشی، اظهار کرد: در حال حاضر مرکز استعدادیابی ورزش استان همدان در محل مجموعه ورزشی شهید شمسی‌پور مراحل پایانی آغاز به کار را سپری می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه استعدادیابی مقوله‌ای بسیار مهم در بحث شناسایی افراد برای ورود به رشته‌های ورزشی است، گفت: این مرکز در استان همدان با بهره‌گیری از دو نیروی توانمند و متخصص طی روزهای آینده شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به جذب 5 میلیارد تومان اعتبار برای احداث مجموعه پاراالمپیک در استادیوم شهید مفتح، اظهار کرد: توجه به نیازهای جامعه معلول و جانباز استان همدان یکی از اولویت‌های مهم است که با همراهی هیئت جانبازان و معلولین و دستگاه‌های دی ربط به دنبال ایجاد ظرفیت‌های ورزشی در شأن این عزیزان هستیم.

سیفی با تأکید بر اینکه مجموعه جانبازان و معلولین استان همدان سومین مجموعه احداثی در کشور خواهد بود، گفت: یکی از مواردی که هیئت‌های ورزشی باید در نظر داشته باشند بهره‌گیری از ظرفیت زیرساخت های ورزشی با شرکت در فرایند واگذاری ها است تا بتوانند بخشی از هزینه های هیئت را تامین کنند.

آمادگی تولید مسابقه ویژه جانبازان و معلولین استان همدان را داریم

در ادامه این نشست نیز مهدی دهقان نیری با اشاره به اینکه صداوسیمای مرکز همدان در بخش‌های مختلف آماده همکاری با اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و هیئت‌های زیرمجموعه آن است، گفت: هدف ما توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در رشته‌های مختلف است.

وی تأکید کرد: صداوسیمای مرکز همدان روزانه برنامه مختلفی را برای بینندگان بخش می‌کند که هریک در زمینه‌های مختلفی چون اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و غیره به روی آنتن می‌رود لذا این ظرفیت وجود دارد تا در این برنامه‌ها نسبت به‌ضرورت و جایگاه ورزش جانبازان و معلولین با استفاده از کارشناسان مجرب پرداخت.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان، تصریح کرد: صداوسیمای مرکز همدان آمادگی تولید مسابقه ورزشی ویژه هیئت جانبازان و معلولین استان را با هدف معرفی پتانسیل جانبازان و معلولین دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تمایل جلسات فنی این مهم با حضور کارشناسان دو دستگاه برگزار شود تا بتوانیم در زمینه تولید ویژه جانبازان و معلولین نخستین استان کشور باشیم.