تقدیر از دامپزشکان همکاری‌کننده در آنست و سگ‌های جستجو و نجات

با حضور علی سنجربگی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان و حمید عرفی معاون امداد و نجات این جمعیت از دامپزشکان همکاری‌کننده در بحث آنست و سگ‌های جستجو و نجات تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، در این جلسه ابتدا حمید عرفی یگانه، موفقیت و حضور به هنگام معاونت امداد و نجات در عملیات ها را مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم‌های مختلف (ارزیابی، جستجو نجات، تیم جاده‌، کوهستان، تیم آنست و. . . می‌باشد که در عملیات‌ها با تجربه و تخصص کافی وارد عمل شده و موفقیت‌های مختلفی را رقم زده اند

در ادامه دکتر ذلحواريه دامپزشک و نماینده تیم دامپزشکی استان با اشاره به این مطلب که تیم دامپزشکی آمادگی کامل را دارد در حوادث و بلایا همراه تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شود ودر خدمت مردم حادثه‌ دیده باشد

وی افزود: شناخت بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و بحث کنترل کیفی مواد غذایی و مراقبت از سگ‌های تجسس در حوادث و بلایا اهمیت بالایی دارد و تیم دامپزشکی مشتاقانه بدون هیچ چشم‌داشتی به‌عنوان داوطلب هلال احمر آمادگی همکاری کامل با نیروها و عوامل امدادی حاضر در حوادث و بلایا را دارد

علی سنجربگی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با تشریح وظایف جمعیت هلال‌احمر و سازمان‌های زیرمجموعه آن‌، از حضور موفق تیم آنست این جمعیت در منطقه زلزله زده سرپل‌ذهاب کرمانشاه سخن گفت و خاطرنشان کرد: کار داوطلبانه در همه‌ دنیا وجود دارد ولی خوشبختانه در کشور ما نمود خاصی پیدا کرده‌ و همه حوزه ها را پوشش داده است و این کار حتی قبل‌از تشکیل صلیب‌سرخ و جمعیت هلال‌احمر در بین مسلمانان معمول بوده که در قرآن در آیه ( و تعاونو علی‌البر و تقوی) به‌وضوح به آن اشاره شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با هدف تسکین آلام بشری و توسعه بهداشت عمومی تشکیل‌شد ولی اکنون در کلیه حوادث حضور موثر دارد، خاطرنشان کرد: امروز جمعیت هلال‌احمر ایران در حوزه‌های مختلفی مشغول انجام‌وظیفه است که انجام کار در حوزه داوطلبان، امدادونجات، جوانان از جمله این اقدامات می‌باشد که هر کدام از این سازمان‌ها خود در شاخه‌های مختلفی درحال خدمت به مردم هستند.
سنجربگی گفت: در سال گذشته ۵۲۰ ماموریت امدادی انجام دادیم و تا امروز ۱۱ هزار سبد معیشتی در بین آسیب دیدگان ناشی از ویروس منحوس کرونا توزیع نموده و ۳۲ هزار نفر روزكار داوطلبانه در حوزه جوانان و ۴۴ هزار نفرساعت کار بشردوستانه در حوزه داوطلبان انجام شده و جمعیت هلال‌احمر افزون بر انجام این خدمات به‌عنوان حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان به خوبی توانسته این اتصال را برقرار کند و به وظیفه انسان‌دوستانه خود عمل نماید.
در پایان با اهداء لوح از دامپزشکان ذوالحواريه، موسوی و دارابی تقدیر شد و این دامپزشکان با پر کردن فرم داوطلبی و ملبس شدن به لباس سرخ و سفید جمعیت هلال‌احمر به عضویت داوطلبانه این جمعیت در استان همدان درآمدند.