با استعدادیابی مناسب آینده فوتبال ایران تامین خواهد شد

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: «ستارگان آینده» شعار فیفا است و مطمئن باشید با استعدادیابی مناسب و پرورش آنها قطعا آینده فوتبال ایران از دل همین روستاییان و عشایر تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، محمدتقی امیری خراسانی در مراسم اختتامیه جام فوتبال نوروز ۱۴۰۰ تویسرکان اظهار کرد: اگر نگاهی به تیم‌های ملی بیاندازیم، اکثر بازیکنان روستایی و عشایر هستند و این نشان از ظرفیت بالای این عزیزان در حوزه ورزش دارد.

وی افزود: این استعدادهایی که نمونه‌اش را امروز و در جریان همین فینال حساس دیدیم، بایستی آینده فوتبال این کشور را بسازند.

رئیس فدراسیون تصریح کرد: «ستارگان آینده» شعار فیفا است و مطمئن باشید با استعدادیابی مناسب و پرورش آنها قطعا آینده فوتبال ایران از دل همین روستاییان و عشایر تامین خواهد شد؛ برای مثال علیرضا بیرانوند گلر ملی پوش فوتبال، یک نمونه بارز این استعدادهاست. بازیکنی که از دل روستا برون آمد و در حال حاضر در قلب اروپا بازی می‌کند.

مسابقات فوتبال جام نوروز ۱۴۰۰ به میزبانی شهرستان تویسرکان با شرکت ۳۲ تیم از ۲۸ روستا از ۲۷ اسفندماه ۹۹ برگزار و با مشخص شدن تیم قهرمان به کار خود پایان داد.

این مسابقات پرهیجان در هشت گروه چهار تیمی برگزار شد که در پایان دو تیم اتحاد روستای فریازان و مبل و منبت اشترمل به عنوان تیم‌های برتر فینال این دوره از‌مسابقات را برگزار کردند.

در این دیدار تیم اتحاد روستای فریازان با چهار گل حریف خود را شکست داد تا کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد. محمد عبدالمالکی(دوگل)، ایمان سوری و رضا محمودوند گلزنان این فینال حساس بودند.

قضاوت این مسابقه را رحمان راستین، احمد احمدوند، رضا جامع بزرگ و محمد فرهمند برعهده داشتند. گفتنی است در مراسم اختتامیه این مسابقات از خیر ورزشی، دکتر عابدی سازنده استادیوم فوتبال شهر تویسرکان تقدیر به عمل آمد.

محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون، محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، از نزدیک این فینال حساس را نظاره کردند.