سامانه غربالگری مبتلایان به کرونا در شهرداری شیرین‌سو راه‌اندازی شد

شهردار شیرین سو از راه اندازی سامانه شناسایی افراد مبتلا به کرونا در شهرداری شیرین سو خبر داد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سید مصطفی موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: از روز شنبه اول خردادماه ۱۴۰۰ سامانه شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در درگاه اینترنتی corona.iran.ir به منظور شناسایی افرادی که قرنطینه را رعایت نکرده‌اند راه اندازی شد.

شهردار شیرین‌سو ضمن اشاره به تعداد مراجعین به ادارات و لزوم شناسایی افراد بیمار و سالم، افزود: روزانه تعداد زیادی از افراد جامعه به ادارات و خصوصاً شهرداری ها مراجعه می نماید که در صورت ابتلای کارکنان به بیماری ممکن است مراجعین نیز مبتلا گردند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه می‌توان افرادی را که قبلاً مبتلا شده و قرنطینه را نقض نموده اند شناسایی و از ورود آنها به اداره جلوگیری نمود که این موضوع می‌تواند در پیشگیری از بیماری بسیار موثر باشد.

موسوی ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی افراد مبتلا به کرونا عنوان کرد: افراد مراجعه کننده به شهرداری قبل از ورود به داخل اداره کد ملی آنها در سامانه درج و در صورت سالم بودن اجازه ورود داده شده و در صورت اعلام بیمار بودن شخص به مراجع ذیصلاح معرفی می گردد.

شهردار شیرین سو با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این بیماری در ادامه گفت: این شهرداری در راستای مقابله با کرونا اقدامات متعددی از جمله، فضاسازی شهر، ضدعفونی معابر و مبلمان شهری، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و ماسک برای مراجعه کنندگان، کارکنان و برخی ادارات سطح شهر، رعایت فاصله اجتماعی در محل شهرداری و همکاری با ستاد کرونای شهرستانو استان و… انجام داده است.

وی اظهار کرد: به یاری خدا واکسن کرونا در مراکز بهداشتی با رعایت اولویت گروه های شغلی و گروه های سنی در حال انجام است و خوشبختانه نیروهای پاکبان و خدماتی شهرداری شیرین سو نیز هر دو مرحله واکسن را دریافت نموده اند.

موسوی ضمن اشاره به روند درمان بیماری کرونا در کشور افزود: بسیاری از مردم کشور با کاهش آمار ابتلا و فوتی ها که در رسانه‌ها اعلام می‌گردد تصور می‌کنند که بیماری تمام شده و همین موضوع باعث کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی می گردد.

شهردار شیرین سو متاسفانه کاهش رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی نیز سبب شدت یافتن بیماری می‌گردد که این امر تاکنون موجب ایجاد موج گسترده بیماری و از دست رفتن بسیاری از هموطنان و همشهریان گردیده است.

شهردار شیرین سو در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جهش ویروس کرونا و ایجاد نوعی جهش یافته که تاکنون چند نمونه هندی انگلیسی و آفریقایی آن شناسایی شده است لازم است همشهریان عزیز حتی در صورت دریافت واکسن نسبت به رعایت فاصله اجتماعی استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقدام نمایند تا این بیماری با همکاری مردم به صورت کامل در کشور ریشه کن شود.

خبرنگار: مهری درویش قنبر