اعتبار فاز اول قطار شهری همدان ۵هزار میلیارد تومان است

استاندار همدان با بیان اینکه ۱۲۰ واحد تولیدی در استان همدان به همت در سال گذشته احیا و به چرخه تولید برگشتند، گفت: اعتبار فاز اول قطار شهری همدان پنج هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سعید شاهرخی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه، و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان، اظهار کرد: زمینه‌های برگزاری انتخابات سالم و رقابتی در استان همدان فراهم است.

استاندار همدان افزود: با توجه به ماه‌های پایانی دولت، نباید برنامه‌های دستگاه اجرایی تحت تاثیر آن قرار گیرد؛ بنابراین پیگیری‌ها و تلاش‌های خود را تا آخرین لحظات پایانی انجام دهند.

وی بیان کرد: ماموریت‌ دستگاه‌های اجرایی در برنامه راهبردی سه ساله توسعه استان، می‌بایست به صورت کامل و با تمام ظرفیت‌ها تا پایان دولت انجام گیرد.

شاهرخی ادامه داد: امسال با تدابیر مقام معظم رهبری، نام‌گذاری سال منطبق بر شرایط کشور طرح شده است.

استاندار همدان عنوان کرد: امیداوریم به همت بخش خصوصی و حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

وی در ادامه گفت: تا کنون توفیقات خوبی در زمینه تحقق برنامه راهبردی سه ساله توسعه استان به دست آماده است.

شاهرخی اظهار کرد: ۱۲۰ واحد تولیدی در استان همدان به همت در سال گذشته احیا و به چرخه تولید برگشتند.

استاندار همدان افزود: جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار و مطالعه شده امری ضروری است.

وی بیان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی برای ارتقا ظرفیت تولید خود، از سیاست‌های جدی دستگاه‌های زیربط باشد.

شاهرخی ادامه داد: استفاده بهینه از ظرفیت، امکانات و خط تولید واحدهای تولیدی که احیای آن‌ها ممکن نیست، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه سرعت بیشتری در اجرای طرح‌های نیمه‌تمام انجام شود، عنوان کرد: بانک‌ها نگاه ویژه‌تری به طرح‌های استان داشته باشند.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران، سازندگان و متقاضیان طرح‌های مختلف تعامل نزدیک داشته باشند.

شاهرخی اظهار کرد: عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در خدمت و حمایت از تولید‌کنندگان استان همدان رضایت‌بخش بوده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه توجه به استارتاپ‌ها و کسب و کار جدید از اولویت‌های جدی مسئولان مربوطه باشد، افزود: حمایت و خرید از کالاهای داخلی استان در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی بیان کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور مبنی بر فعال کردن و مولدسازی معادن، در استان نیز هرچه سریع‌تر، مولد سازی معادن تعیین تکلیف شوند.

شاهرخی ادامه داد: اعضای شورای برنامه‌ریزی تعامل و رابطه نزدیکی با رسانه‌های استان برای در میان گذاشتن برنامه‌ها و ارائه گزارش اقدامات خود داشته باشند.

استاندار همدان عنوان کرد: مدیران استان در سال گذشته توفیقات خوبی به دست آورده‌اند که قابل تقدیر است.

گفتنی است: در پایان جلسه از اطلس نقشه‌های آمایش استان، توسط مهندس شاهرخی استاندار همدان و سردار مجیدی فرمانده سپاه استان، رونمایی شد.