راه‌اندازی موزه عکاسی در همدان / آمادگی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را داریم

گروه فرهنگ و هنر: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان از راه‌اندازی موزه عکاسی در همدان خبر داد و گفت: همدان آمادگی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را دارد. به گزارش”فردای همدان”،محمدابراهیم الهی‌تبار شامگاه یکشنبه در همایش «صبای جوانی»، مراسم پاسداشت چهره‌های برگزیده جوان فرهنگ و هنر استان همدان ضمن گرامیداشت روز همدان، […]

گروه فرهنگ و هنر: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان از راه‌اندازی موزه عکاسی در همدان خبر داد و گفت: همدان آمادگی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را دارد.

به گزارش”فردای همدان”،محمدابراهیم الهی‌تبار شامگاه یکشنبه در همایش «صبای جوانی»، مراسم پاسداشت چهره‌های برگزیده جوان فرهنگ و هنر استان همدان ضمن گرامیداشت روز همدان، زادروز بوعلی سینا و هفته دولت اظهار کرد: باید همواره یاد شهیدان رجایی و باهنر که در راه مبارزه با استکبار ایستاده و در این راه به شهادت رسیدند را گرامی داشته و رهرو آنان باشیم.

وی ضمن قدردانی از جوانانی که برای استان افتخارآفرینی کردند، گفت: این ابتکار عمل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که ضمن معرفی و شناسایی این افراد، نسبت به تجلیل از آنها اقدام شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ادامه داد: جامعه‌ای که بالاترین جمعیت را بین سنین ١٦ تا ٦٤ سال دارد؛ از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ما کشوری هستیم که از این فرصت طلایی بهره‌مندیم، گفت: می‌توانیم از این ظرفیت در عرصه‌های مختلف ورزشی، تولیدی، اقتصادی، هنری و فرهنگی استفاده کرده و کشور را به سمت توسعه ببریم.

الهی‌تبار با تاکید بر اینکه امیدواریم با اهتمام دولتمردان و همراهی مردم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، گفت: با بسترسازی مناسب، روز به روز شاهد افتخارآفرینی جوانان خواهیم بود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه باید بستر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی فراهم شود، افزود: دولت اهتمام جدی در این زمینه دارد و در مسائل داخلی و خارجی کمر همت بسته که تعالی و شکوفایی را ایجاد کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی قادر به انجام امور نیست و همه اجزا باید برای کسب موفقیت همراهی کنند، بیان کرد: نباید شرایطی ایجاد شود که مردم احساس کنند جامعه اسلامی فضای بانشاطی نیست؛ بنابراین همه باید تلاش کنند.

الهی‎تبار اضافه کرد: حکومت اسلامی ما قانون دارد و حد و حدود فعالیت‌های هنری و فرهنگی نیز از قوانینی برخوردار است که از سوی ولی فقیه صادر می‌شود و باید همگی تمکین کنند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه ایرانی باید از کالای فرهنگی فاخر بهره‌مند شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم فضای شاد و بانشاطی را در همه عرصه‌ها رقم بزنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در آینده نه چندان دور نشستی با حضور استاندار و و تشکل‌ها و فعالان عرصه فرهنگ و هنر خواهیم داشت تا ضمن کمک به جوانان فعال، گامی در راستای حل مشکلات این قشر برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در مدت دو سال با وجود تنگناهای موجود، هزینه‌هایی را فراهم کردیم و اکنون همدان در عرصه فرهنگی و هنری مد نظر مسؤولان کشوری است.

الهی‎تبار با بیان اینکه سال قبل با برگزاری جشنواره‌ها، همدان برنامه های فرهنگی ملی و بین‌المللی را اجرا کرد، افزود: در جلسه‌ای که با مجموعه بنیاد فارابی داشتیم، از سوی اصفهان سوال شد که چرا جشنواره فیلم نوجوان به همدان رفت و ما اعلام کردیم اگر اصفهان نتواند جشنواره کودک را برگزار کند، همدان آمادگی برگزاری کامل جشنواره بین المللی  فیلم کودک و نوجوان را دارد.

وی تاکید کرد: این موضوع دنبال می‌شود و اگر مقدمات فراهم شود؛ دنبال این هستیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به صورت کامل و یکجا در همدان برگزار شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان به جلسه هفته گذشته خود با سازمان‌های مردم نهاد استان همدان اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات استان تجلیل از مفاخر این دیار است؛ چون برخی افراد ید طولایی در مباحث فرهنگی و هنری استان دارند و باید مورد تجلیل قرار گیرند.

وی اضافه کرد: با راه‎اندازی موزه عکاسی به عنوان یکی از ظرفیت‌های استان می‌توان بستر مناسبی را برای علاقمندان این حوزه فراهم کرد.

الهی‌تبار تصریح کرد: امیدواریم شاهد هنرنمایی و افتخارآفرینی جوانان باشیم؛ زیرا این جوانان شایسته بهترین‌ها هستند.