آماده خدمات‌دهی به خانواده شهدا و ایثارگران هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: با افتخار خدمت رسان خانواده شهدای استان همدان در حوزه ورزش و جوانان هستیم.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، حمید سیفی در مراسم تجلیل از قهرمان ورزشی شاهد و ایثارگر استان همدان که در محل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت توجه ویژه به ورزشکاران، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان در راستای ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت اقداماتی نظیر دیدارهای دوره‌ای با خانواده معظم شهدا در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش، سلامتی و شادابی خانواده معظم شهدا دستگاه ورزش و جوانان آمادگی همکاری همه‌جانبه را دارد و باافتخار به این عزیزان خدمت می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه باید در کنار خود مدیرانی توانمند برای آینده کشور تربیت کنیم، گفت: همسران و فرزندان شهدای گران‌قدر حق بزرگی بر گردن جامعه دارند لذا باید در این حوزه از ایشان بهره برد.

وی ادامه داد: در خصوص سانس سالن‌های ورزشی در سراسر استان هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و آماده خدمات‌دهی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستیم.

سیفی با اشاره به اینکه ایجاد مجموعه پارالمپیک در استادیوم شهید مفتح در دستور کار است، گفت: با حمایت‌های استاندار محترم و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان ۵ میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته‌شده است و امیدواریم با حمایت بیش‌ازپیش وزارت ورزش و جوانان در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی مجموعه پاراالمپیک در استان باشیم.

وی بابیان اینکه با اجرای این مهم خانواده معظم ایثارگران، جانبازان و معلولین مجموعه‌ای اختصاصی برای فعالیت‌های ورزشی خواهند داشت، گفت: در این راستا و همچنین توسعه همکاری‌های بیشتر نیز آماده انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان هستیم.

ضرورت توجه ویژه به ایجاد روحیه نشاط، شادابی و سلامتی در خانواده شهدا

در ادامه این نشست مجید صفدریان مدیرکل بنیاد استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد، اظهار داشت: جانبازان مونث، سلامت جسم و جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

وی افزود: در زمانی که ایثارگران زندگی را رها می‌کردند و به جبهه‌ها اعزام می‌شدند، به پشتوانه همسران خود این کار را انجام می‌دادند و در حوزه دفاع مقدس نقش آفرینی می‌کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه همسران جانباز و آزاده در طول زندگی پرستاران خوبی بودند که از آن‌ها با عنوان “پروانگان صبور” یاد می‌شود، تاکید کرد: بزرگوارانی که به عنوان همسر شهید هستند علاوه بر نقش مادری، نقش پدری را هم ایفا کردند که همه این‌ها باعث شده چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی هزینه‌هایی پرداخت کنند، زیرا سلامت جسم و روح خود را برای حراست و حفاظت از امنیت مملکت و دفاع از اسلام و انقلاب فداکردند تا امثال ما راحت زندگی کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به ویژگی‌هایی که همسران شهدا و جانبازان دارند، نیاز قشر ایثارگری به ورزش و نشاط بیشتر است، زیرا در خانواده‌ای زندگی می‌کنند که سلامت و نشاط خود را به نظام تقدیم کرده و نیاز است که مسئولان خدمات ارائه دهند.