تسریع آب منطقه ای در اجرای طرح تامین ضربتی آب شهر همدان

شورای حفاطت از منابع آب شهرستان به ریاست فرماندار همدان با دستور کار طرح تامین ضربتی آب شرب شهر همدان و بررسی مشکل آب شرب تعدادی از روستاها تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان, محمد علی محمدی با اشاره به جلسات و هماهنگی های قبلی انجام شده در خصوص اجرای طرح تامین ضربتی آب شهر همدان گفت : با توجه به کاهش نزولات آسمانی و منابع آب در اختیار طرح تامین ضربتی آب شرب شهر همدان در دستور کار آب منطقه ای استان قرار گرفت.

فرماندار همدان افزود : در این راستا با همکاری شرکت آبفا هفت حلقه چاه جدید حفر شد و انتقال آب از این چاهها، رودخانه دره مرادبیک و چاه های اجاره ای بخش خصوصی بعنوان یک طرح ضربتی مد نظر قرار گرفت و با حمایت استاندار محترم بخشی از اعتبارات مورد نیاز آن تامین شد.

وی با تاکید بر تسریع آب منطقه ای استان در اجرای این طرح یادآور شد : با توجه به آخرین مصوبات و هماهنگی های انجام شده ضرورت دارد کار اجرایی این طرح آغاز شود و آب منطقه ای باید در این خصوص پاسخگو باشد.

محمد علی محمدی با اشاره به جدیت موضوع تامین آب شرب مرکز استان تصریح کرد : تاخیر در اجرای این طرح می تواند جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر همدان را از اوخر فصل تابستان با مشکل قطعی مکرر آب مواجه کند.

فرماندار همدان افزود : شرکت آب و فاضلاب همدان نیز باید متناسب با حجم فرسودگی شبکه توزیع آب شرب شهر همدان برنامه مشخصی برای اصلاح شبکه داشته باشد.

وی با قدردانی از زحمات و همکاری مدیر عامل شرکت آبفا استان اضافه کرد : رفع مشکل آب شرب تعدادی از روستاهای تحت پوشش خدمات شرکت آبفا شهرستان با زمانبندی مشخص انجام می پذیرد.

محمد علی محمدی یادآورشد: شرکت آب و فاضلاب برای ارایه خدمات و فروش انشعاب در روستاهای فاقد پوشش خدماتی این شرکت آمادگی دارد و این مهم نیازمند همکاری و اقدام از سوی روستائیان می باشد.