کاشت نهال و گل‌کاری در معابر و بوستان‌های شهر شیرین‌سو

شهردار شیرین سو از گل کاری و کاشت نهال در بوستان های جدیدالاحداث و معابر شهر شیرین‌سو خبر داد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سید مصطفی موسوی، اظهار داشت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز اجتماعی، بهبود شاخص های زیست محیطی و توسعه بوستان ها و فضاهای سبز شهری، گل کاری و نهالکاری معابر و بوستان های شیرین‌سو آغاز شده است.

شهردار شیرین سو با اشاره به وضعیت نامناسب منطقه از نظر نزولات آسمانی در سال آبی جاری و محدودیت منابع آب های زیرزمینی بیان داشت: چندین سال است که کشور و استان دچار کاهش نزولات آسمانی گردیده و با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین یکی از اولویت های شهرداری در انتخاب نهال صرفه جویی در مصرف آب می باشد.

وی در ادامه با اشاره بر استفاده از گونه های گیاهی متناسب با محیط بیان داشت: در گلکاری و کاشت نهال در سطح شهر از گونه های کم آب بر و سازگار با شرایط آب و هوایی شیرین سو استفاده شده است.

موسوی ضمن تاکید بر استفاده از نظر کارشناسان و صاحب نظران در مدیریت شهری افزود از نظر کارشناسان در تعیین نهال به جنس خاک، شرایط آب و هوایی، میزان آلاینده ها و … توجه شده است.

شهرداری شیرین سو ضمن اشاره به اهمیت فضای سبز در ایجاد آرامش روانی و شادابی جامعه افزود: شهر بدون فضای سبز و درخت بی روح است و توسعه فضای سبز از ضروریات اساسی در مدیریت شهری می باشد.

به گفته وی فضای سبز مناسب و سازگار با محیط موجب نشاط و شادابی شهروندان و سرزندگی شهر می‌شود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شهرداری در سال جدید توسعه فضای سبز می باشد لذا از شهروندان فهیم شیرین سو تقاضامندم ضمن مساعدت با نیروهای شهرداری در حفظ و نگهداری گل ها و نهال‌ها کوشا باشند.