اجرای طرح ساختارقامتی وزارت ورزش وجوانان در همدان

رییس کمیته آموزش هیات ورزش های همگانی همدان گفت: فاز نخست طرح ساختار قامتی وزارت ورزش و جوانان کشور با برگزاری دوره آموزشی برای 60 مربی در همدان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، علیرضا نوروزی در پایان برگزاری این دوره به خبرنگاران گفت: در مرحله نخست این طرح مربیان رشته های ورزشی آمادگی جسمانی و پیلاتس زیر نظر مدرسان دانش افزایی شدند.
وی اضافه کرد: طبق برش استانی معاونت ورزش بانوان‌ و نظر کارشناسان حوزه نظارت و ارزیابی برای اجرای این‌طرح‌ در استان همدان 60 مربی نظرگرفته شده و بر همین اساس مربیان آمادگی جسمانی پیلاتس با توجه به سهمی که در اختیار استان قرار داده شده است معرفی می شوند.
نوروزی افزود: در فاز دوم این طرح مربیان آموزش دیده جهت غربالگری به روستاهای سطح استان همدان اعزام خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی ناهنجاری‌های اکتسابی، عضلانی و اسکلتی زنان روستایی و ارائه آموزش‌های لازم به منظور بهبود وضعیت استاندارد قامتی و اسکلت آنان است.
رییس کمیته آموزش هیات ورزش های همگانی همدان یادآور شد: فدراسیون ورزش های همگانی کشور مجری این طرح است که در استان ها نیز زیر نظر هیات های همگانی برگزار می شود.
نوروزی با بیان اینکه در این طرح اندازه‌گیری وضعیت درست اندام فوقانی و ساختار قامتی (اسکلتی) در راستای رفع ناهنجاری‌ها با استفاده از تمرینات اصلاحی سنجش می‌شود، گفت: معمولا بانوان شاغل روستایی در اثر فعالیت‌های متعدد و تکرار حرکات نادرست در استفاده از عضلات دچار ناهنجاری می‌شوند.
وی اضافه کرد: این طرح با آگاه‌سازی زنان روستایی برای تطبیق فعالیت‌های حرکتی متناسب با مشاغل روستایی به حفظ وضعیت استاندارد قامت، اسکلت و عضلات زنان کمک می کند.