برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان کشوری اسکیت فری استایل همدان

مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات دستجات ازاد اسکیت فری استایل و انتخابی تیم ملی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، رییس شورای اسلامی شهر و اعضای هیات اسکیت همدان و تنی چند از مسوولان اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این مراسم گفت: ورزش اسکیت به عنوان یکی از رشته های موفق استان، جهش چشمگیری در راستای کسب موفقیت و عناوین قهرمانی در میادین ملی و بین المللی داشته است.
حمید سیفی اظهار داشت: امروزه شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر ورزش‌هایی همچون اسکیت هستیم به ویژه موفقیت و افتخارآفرینی بانوان در این رشته قابل تقدیر و ارزشمند است.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از ورزشکاران قهرمان و نخبه در رشته های مختلف یکی از سیاست های محوری و اصولی در عرصه مدیریت ورزش استان همدان است، افزود: اسکیت از جمله رشته‌هایی است که به واسطه موفقیت‌های چشمگیر ورزشکاران استان در میادین ملی و بین المللی شایسته بیشترین حمایت برای تداوم موفقیت و پیشتاری در کسب مدال و عنوان قهرمانی در رقابت های داخلی و تیم ملی است.
سیفی گفت: آمادگی ورزشکاران و اعزام تیم های ورزشی برای حضور در مسابقات کشوری هزینه های زیادی برای هیات های ورزشی دارد که دراین زمینه همواره قدردان کار و تلاش ارزشمند روسای هیات های ورزشی استان همدان هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، مسوولیت پذیری هیات‌های ورزشی در تامین هزینه ها و جذب منابع مالی به خصوص از طریق بخش خصوصی را مهم و قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: ارتباطات اصل محوری دنیای امروز است و هیات های ورزشی از طریق برقراری تعامل و ارتباط موثر و هدفمند با سازمان های مختلف و بخش خصوصی، ضمن جذب سرمایه و تامین منابع مالی در چارچوب قانون، زمینه مناسب برای رشد و توسعه رشته های ورزشی را در استان فراهم می کنند.
رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین، عملکرد هیات ورزشی اسکیت استان را موفق و قابل تقدیر دانست و گفت: اسکیت بازان همدانی در سال های اخیر موفق به کسب عناوین برتر و مدال های رنگارنگ در رقابت های لیگ و همچنین مسابقات داخلی و خارجی شده اند.
«سیدمسعود عسگریان» افزود: اسکیت می‌تواند به عنوان یک ورزش همگانی جایگاه ممتازی را در استان و میان مردم کسب کند که نتیجه آن کشف و پرورش استعدادها برای افتخارآفرینی در عرصه قهرمانی و همچنین تیم ملی است.
وی، رییس هیات اسکیت همدان را یکی از مدیران جوان و موفق استان دانست و گفت: فعالیت های هیات اسکیت همدان در سال های اخیر بسیار موثر و چشمگیر بوده که در نتیجه آن شاهد حضور پرشمار اسکیت بازان همدانی در تیم ملی کشور هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر همدان همچنین به رویکرد حمایتی مدیریت شهری در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از مجموع بودجه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی امسال شهرداری همدان در حوزه فعالیت های فرهنگی و ایجاد و توسعه زیرساخت های ورزشی شهر هزینه شده است.
به گفته وی، این میزان اعتبار صرف احداث زمین چمن مصنوعی، توسعه فضاهای ورزشی، بوستان های ویژه بانوان، ایجاد مسیرهای ویژه پیاده روی و دوچرخه سواری و زمینه سازی برای رشد و توسعه ورزش های همگانی در شهر همدان شده که نشان دهنده توجه ویژه مدیریت شهری به حوزه ورزش است.
رییس شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: افزایش ۲۳ درصدی بودجه شهرداری همدان در سال آینده نیز اقدام موثر شورای شهر در راستای تامین اعتبار موردنیاز برای توسعه فعالیت های مرتبط با حوزه های فرهنگی و ورزشی است.
رییس هیات اسکیت همدان نیز در این مراسم گفت: رشته ورزشی اسکیت در سال های اخیر با استقبال گسترده گروه های مختلف سنی به ویژه نوجوانان و جوانان مواجه شده به نحوی که در رشته فری استایل که تصور رشد آن را نداشتیم، اسکیت بازان همدانی موفق به کسب نشان های رنگارنگ در رقابت های کشوری و همچنین دعوت برای حضور در تیم ملی شدند.
«مهدی مجیدی» افزود: در استان همدان ۶۰ ورزشکار در رشته فری استایل اسکیت حضور فعال دارند که شناسایی و درخشش استعدادهای این رشته در سطح کشور مرهون تلاش قابل تقدیر خانواده بزرگ و پرتلاش اسکیت استان است.
به گفته وی، در رقابت‌های قهرمانی کشور موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی و سه مدال قهرمانی شدیم و سه ورزشکار استان نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
مجیدی با قدردانی از همراهی و حمایت ویژه خانواده اسکیت بازان نوجوان و جوان همدانی، گفت: اسکیت بازان همدانی در رشته اینلاین هاکی نیز از دیرباز صاحب مدال‌های رنگارنگ، عناوین قهرمانی و عضویت در تیم ملی بوده‌ایم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم پرمون نطقی به عنوان یکی از نوابغ ورزش اسکیت در همدان و کشور، گفت: به قهرمانان اسکیت توصیه کرده‌ایم که راه و روش مرحوم نطقی را برای کسب موفقیت و دستیابی به قله‌های رفیع افتخار سرلوحه کار خود قرار دهند.

در ادامه این آیین از قهرمانان اسکیت فری استایل، ارکان هیات و مربیان قهرمانان اسکیت استان همدان با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.