نگاه ویژه شهرداری شیرین‌سو به مددجویان نهادهای حمایتی در سال 1400

شهردار شیرین سو از تصویب دفترچه تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری با رویکرد ارائه خدمات به خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی و عدم افزایش بهای خدمات شهرداری در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سید مصطفی موسوی با اشاره به تخفیفات پیش‌بینی شده برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اظهار داشت: مددجویان این دو نهاد از شریف ترین مردمان می باشند و رعایت حال ایشان در همه حال برای مسئولین لازم است بر این اساس شهرداری شیرین سو براب مددجویان، معافیت ۱۰۰ درصدی عوارض سطح شهری سال جاری و تخفیفات ویژه برای عوارض معوق در نظر گرفته است.

شهردار شیرین سو افزود: در صورت اخذ پروانه ساختمانی به نام مددجوهای بهزیستی افراد مذکور از تخفیف ۱۰۰ درصدی کارکرد ماشین‌آلات عمرانی در ساخت واحدهای مسکونی بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه به کلیات تعرفه مصوب عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: شرایط اقتصادی و اجتماعی شهروندان در نظر گرفته شده و در سال آینده افزایشی در تعرفه ها نخواهیم داشت.

به گفته موسوی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود تحریم های ظالمانه در راستای همراهی و مساعدت قانونی مسئولین با مردم به طور کلی رویکرد دفترچه تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری افزایشی نیست و با نگاه عادلانه و با رعایت انصاف تنظیم و مصوب شده است.

شهردار شیرین سو ادامه داد: منابع درآمدی شهرداری ها در قانون مشخص است و عمدتا از محل اخذ عوارض و بهای خدمات تامین میشود که درآمدهای حاصله نیز با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و… به خود شهروندان برمی‌گردد و موجبات توسعه شهری را فراهم می‌آورد.

به گفته موسوی امروزه مشکلات و نارسایی‌های مالی برای اداره امور شهری از ملموس ترین مشکلات شهرداری هاست با این وجود رعایت حال مردم و درک شرایط اقتصادی خانواده ها نیز حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به معافیت‌های دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات در سال ۱۴۰۰ بیان داشت: تعرفه بهای خدمات شهرداری علاوه بر افزایشی نبودن حتی در برخی از موارد نیز تخفیفاتی را برای شهروندان در نظر گرفته است.

موسوی ضمن تاکید بر نقش معلمان و فرهنگیان در اعتلای فرهنگ شهر و تربیت آینده سازان افزود: در سال آینده و به مناسبت گرامیداشت مقام معلم و بزرگداشت هفته معلم فرهنگیان عزیز در صورت اقدام به پرداخت عوارض سطح شهری در سه ماهه اول سال از تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض سطح شهری در همان سال و ۲۵ درصد در عوارض معوق بهره‌مند می شوند.

وی ادامه داد: تمامی شهروندان نیز در صورت پرداخت عوارض کسب و پیشه در نیمه اول سال از تخفیف ۵۰ درصدی سالجاری و ۲۵ درصد عوارض معوق بهره مند خواهند شد.

شهردار شیرین‌سو ضمن اشاره به نقش شهروندان در زیباسازی شهر عنوان کرد: شهرداری به منظور تشویق و جلب مشارکت عمومی شهروندان جهت حفظ و زیبایی شهر چنانچه مالکین املاک و اراضی واقع در محدوده قانونی شهر تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ نسبت به تکمیل نمای ساختمان خود بر اساس الگوی پیشنهادی شهرداری اقدام نمایند از جایزه خوش حسابی به میزان ۱۰۰ درصد عوارض سطح شهر سالیانه سال اتمام نماسازی و ۵۰ درصد عوارض معوق و ملک خود بهره‌مند می شوند.

موسوی ادامه داد: تمامی شهروندان که از یکم لغایت ۳۰ شهریور ماه اقدام به دریافت پروانه ساختمانی نمایند به میزان ۲۵ درصد از تخفیف عوارض پروانه ساختمانی بهره مند شده و همچنین افرادی که مشمول جریمه ماده صد شده‌اند اگر جریمه خود را ظرف ده روز پرداخت نمایند به میزان ۲۵ درصد عوارض ساخت از تخفیف بهره مند میشوند.

شهردار شیرین سو گفت: تمامی شهروندان در صورت پرداخت عوارض خود تا پایان اردیبهشت ماه به میزان ۳۰ درصد عوارض سال جاری تا پایان شهریور ماه به میزان ۲۰ درصد عوارض سال جاری از تخفیف عوارض سطح شهری و کسب و پیشه و پروانه ساختمانی بهره‌مند خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش شهرداری برای رفاه و آسایش شهروندان است و ارائه تخفیفات به مناسبت های مختلف و اقشار مختلف مردمی نشان از حسن نیت این نهاد محلی دارد بنابراین انتظار داریم شهروندان نیز نسبت به توسعه و آبادانی شهر خود حساس باشند و با پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در ارائه خدمات بهتر و شایسته مردم یاری نمایند.