تئاتر به سبد خانوارهای همدانی اضافه شود

گروه فرهنگ و هنر: عضو هیئت رئیسه کانون تئاتر کودک و نوجوان استان همدان با بیان اینکه تئاتر بایدبه سبد خانوارهای همدانی اضافه شود  گفت: با شاهنامه نیازی به داستان های غربی مانند رابین هود، بتمن و… نیست.       سعید باغبانی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، به نمایش اکوان دیو، […]

گروه فرهنگ و هنر: عضو هیئت رئیسه کانون تئاتر کودک و نوجوان استان همدان با بیان اینکه تئاتر بایدبه سبد خانوارهای همدانی اضافه شود  گفت: با شاهنامه نیازی به داستان های غربی مانند رابین هود، بتمن و… نیست.

 

 

 

سعید باغبانی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، به نمایش اکوان دیو، رستم و سهراب و سوگ سهراب اشاره کرد و افزود: هرکدام از این نمایش ها به سبکی نو و تا حدودی متفاوت با شاهنامه نوشته و به اجرا درآمده است.

عضو هیئت رئیسه کانون تئاتر کودک و نوجوان استان همدان افزود: با اجرای نمایش هایی بر گرفته از شاهنامه می توان، ودکان و نوجوانان را ترغیب به خواندن این اثر ارزشمند کرد.

وی تصریح کرد: برای کودکانمان بجای داستان های اروپایی داستان ایرانی از شاهنامه تعریف کنیم تا کودکان به خواندن شاهنامه روی آورند.

عضو هیئت رئیسه کانون تئاتر کودک و نوجوان استان همدان با بیان اینکه گروه آریا از سال ۱۳۷۳ تاسیس شده و دارای هئت مدیره است، ابراز کرد: این گروه ۶۵ نفر عضو دارد و حدود ۶۰ نمایش کار کرده است.

باغبانی با اشاره به اینکه نگاه مسئولان باید به تئاتر تغییر کند، اظهار کرد: توجه مسئولان فقط معطوف به مدت زمان برگزاری جشنواره نباشد زیرا در این صورت تاتر وارد سبد خانوار های همدان و ایران جا نمی گیرد.