شهرداری همدان در حوزه گردشگری به خوبی ورود کرده است

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: گردشگری امروز به عنوان یک صنعت بزرگ شناخت می‌شود و بنده دست هرکسی که در این حوزه در همدان فعالیت می‌کند را می‌بوسم.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، حسین قراباغی ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاحیه و آغاز به کار فرهنگسرای گردشگری اظهار داشت: شهرداری همدان انصافا در حوزه گردشگری به خوبی ورود کرده است.

وی افزود: در اجلاس ۲۰۱۸ همدان در راس شهرهای گردشگری جهان و در اجلاس راه ابریشم در آنتن ۷۲ کشور قرار گرفت که باعث شد گردشگری ما توسعه خوبی پیدا کند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ضربه کرونا بر صنعت گردشگری گفت: به واقع ویروس کرونا ترمز مباحث گردشگری را کشید و ضربه بسیار بزرگی را به این صنعت زد.

قراباغی خاطرنشان کرد: در زمان کرونا نیز حمایت خوبی از صنعت گردشگری صورت نگرفت و حمایت‌ها تنها در حد شعار بود.

وی با بیان اینکه در معرفی شهر همدان ضعیف عمل شده است، بیان کرد: آنطور که در حد نام و آوازه همدان بوده ما نتوانستیم همدان را در کشور معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: یک اپلیکیشن ساده نیز تا به امروز نتوانستیم برای معرفی همدان طراحی کنیم.

قراباغی با بیان اینکه مخالف خواهر خواندگی خارجی هستم، گفت: خواهر خواندگی خارجی هیچ خروجی مثبتی برای ما نداشته است.

وی افزود: خوشبختانه در همین دوران کرونا تفاهم نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن با استان‌های کرمانشاه و سنندج امضا شده که این ۳ استان بیش از ۸ هزار آثار ثبت شده ملی دارند که واقعا در معرفی مظلوم واقع شده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این مراسم بیان کرد: فرهنگسرای گردشگری با توجه به ظرفیت بسیار بالای گردشگری همدان راه‌اندازی شده است.

روح‌الله وجدی هویدا افزود: گردشگری در سال‌های اخیر اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده و امروز نیاز ایجاد این فرهنگسرا در شهر تاریخی همدان حس می‌شد.

وی با اشاره به فرهنگسرای گردشگری گفت: فرهنگسرای تاریخ و تمدن شهرداری همدان به صورت تخصصی در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند.

وجدی هویدا خاطرنشان کرد: در این فرهنگسرا دبیرخانه خواهر خواندگی‌ها، پیگیری تفاهم‌نامه‌ها، عکاسخانه شهر و استاد و مدارک ایجاد شده و امیدواریم بتوانیم همدان را در سطح جهانی معرفی کنیم.