برگزاری آزمون امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: با شرکت تعداد ٩١ نفر با درجه نجاتگر یکمی از استان همدان و١٤نفر ميهمان از نجاتگران استانهاي همجوار آزمون ارتقاء درجه نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر استان همدان برای كسب درجه ایثار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، علی سنجربگی مدیرعامل این جمعیت با اشاره به اینکه فعالیت‌های نجاتگران جمعیت هلال احمر معمولا در محیط‌های نامناسب و شرایط سخت (گرما، سرما، کولاک، ارتفاعات و طبیعت وحشی) انجام می گیرد، اظهار کرد: برای کار در چنین شرایطی نیاز به آمادگی جسمانی بسیار بالا و مهارت‌ کافی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: رتبه بندي و اعطاي درجه به نيروهاي داوطلب جمعيت در راستاي آمادگی و ارتقاي توان عملياتي اين عزيزان در پاسخگويي به حوادث وسوانح احتمالي صورت مي گيرد.

وي بیان کرد: آمادگي جسمانی تنها با تمرین منظم و عملی حاصل می شود و رقابت انگیزه مناسبی برای تمرین می باشد؛ لذا آزمون ایثار می تواند شاخص مناسبي برای سنجش آمادگی نیروها و گزینش افراد مناسب و چابك جهت عملیاتهای امداد و نجات باشد.

سنجربگی گفت: این آزمون براساس اصول علمی، فني و سال‌ها تجربه، برنامه ریزی شده که طی دستورالعمل اعطای درجه با برگزاری آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی پس از تأیید سلامت متقاضیان برگزار می‌گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: برگزاری آزمون به منظور سنجش سطح آمادگی امدادگران و نجات‌گران در جهت ارتقاء سطح علمی و تخصصی آنها در سطح کشور انجام میِ شود.

وی ادامه داد: این امر باعث یکسان‌سازی و ایجاد استاندارد مشخص جهت ارتقاء سطح و سنجش توانمندی جسمانی و مهارتی امدادگران و نجات‌گران و انتخاب افراد زبده و چالاک‌برای کسب بالاترین درجه و تقویت پارامترهای مهارت، سرعت، دقت و قدرت افراد شده است.

سنجربگی اظهار کرد: این آزمون با توجه به مفاد دستورالعمل ارتقای درجه نجات‌گران ، برای تعیین سطح نجاتگران وبرگزاری آزمون دوره نجاتگری، برای ورود به دوره ایثار برگزار می‌گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: از آن‌جا که لازم است ايثارگران از بالاترین سطح آمادگی جسمانی و مهارتی برخوردار باشند، لازم است علاوه بر داشتن گواهی صحت سلامت جسمی و روانی از فیزیک بدني مناسبي نيز برخوردار باشند.

وی هدف از انجام این آزمونها وگذراندن مراحل متعدد را سنجش و شناسایی نجاتگران برتر و حائز شرایط برای ورود به دوره ایثار عنوان کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در این آزمون، دارای درجه نجاتگر یکم هستند که حائز امتیازات لازم برای کسب درجه ایثار می باشند.