اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی در همدان رقم خورده است

شهردار همدان گفت: همدان همواره در همه حوزه‌ها در کشور سرآمد بوده و در حوزه فرهنگی نیز اتفاقات بسیار خوبی در شهر در چند سال اخیر رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، عباس صوفی ظهر سه‌شنبه در آیین آغاز به کار فرهنگسرا تشکل‌های مردمی اظهار داشت: در ابتدا دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: خوشبختانه در شهر همدان در کنار اقدامات عمرانی بزرگی که در چند سال اخیر صورت گرفته در مباحث فرهنگی نیز شاهد اتفاقات خوبی بوده‌است.

شهردار همدان با بیان اینکه توسعه مباحث فرهنگی نیاز به کار مدیریتی و انسجام دستگاه‌ها را لازم دارد، گفت: با تلاش مجموعه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی، حمایت‌های شورای اسلامی شهر و کمیسیون فرهنگی اجتماعی و نگاه بسیار حمایت کننده آیت‌الله شعبانی امام جمعه شهر همدان که همواره حامی مسائل فرهنگی بوده‌اند در چند سال اخیر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی بوده‌ایم.

صوفی خاطرنشان کرد: همدان از گذشته تا به امروز پایه فرهنگی بسیار خوبی داشته و تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی قدم‌های بسیار بزرگی را برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های هر سازمان و نهادی در حوزه فرهنگی استفاده کنیم، بیان کرد: در حوزه فرهنگ کتابخوانی شهرداری همدان با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در جهت ساخت چندین کتابخوانه همکاری داشته است.

شهردار همدان عنوان کرد: اولین فرهنگسرای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این نهاد توسط شهرداری همدان واگذار شد همچنین با همکاری خانه مطبوعات فرهنگسرای هنر و رسانه نیز راه‌اندازی شد.

صوفی با اشاره بحث همیاران محلات گفت: با ایجاد همیاران محلات در تمامی محلات شهر همدان در تلاش هستیم از تمام ظرفیت‌های مردمی در مدیریت شهری، مباحث عمرانی و فرهنگی استفاده کنیم.

وی افزود: همدان به عنوان شهر دوستدار کودک باید فرهنگ دینی را در کودکان برنامه‌ریزی کند تا آینده دینی شهرمان تضمین شود.

شهردار همدان با بیان اینکه اولین پارک خلاقیت را در همدان ایجاد شده است، گفت: به دنبال این هستیم یک پارک برای خانواده‌ها و کودکان آسیپ‌پذیر ایجاد کنیم.

صوفی خاطرنشان کرد: همواره همدان در تمام حوزه‌ها در کشور سرآمد بوده که این مهم در حوزه فرهنگی نیز رقم خورده است.