نخستین کارگروه شناسایی عوامل فسادزا برگزار شد

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: اولین کارگروه شناسایی عوامل فسادزا با هدف شناسایی عوامل و بسترهای جرم‌زا در سطح ادارات و شرکت‌های عمومی تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار فردای همدان،حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان از برگزاری جلسه اولین کارگروه شناسایی عوامل فسادزا در اجرای مصوبات یازدهمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان خبر داد و افزود: این کارگروه با هدف شناسایی عوامل و بسترهای جرم‌زا و فسادزا در سطح ادارات و شرکت‌های عمومی برگزار گردید.
در ابتدا این جلسه عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان عنوان کرد: در مقابله با عوامل فسادزا تمام دستگاه‌های نظارتی باید با تمام توان عمل نمایند و ضرورت دارد عوامل اولویت دار را در شکل‌گیری این جرایم را به صورت جزئی و مصداقی شناسایی و احصاء کنند، همچنین باید دستگاه‌هایی که به اقتضاء کار خود بیشتر در معرض این آسیب هستند تمرکز و نظارت بیشتری صورت بگیرد.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان همچنین تشویق مدیران پاک‌دست و مقید را نیز یکی از راه‌های تقویت مبارزه با فساد اداری دانست و ابراز کرد: مدیران شایسته و حائز تقدیری زیادی در استان داریم که باید به جامعه معرفی شوند اما از طرف دیگر باید ایرادات را هم ببینیم و با نگاهی پیشگیرانه، دلسوزانه و با حسن نظر این مسائل پیگیری شوند.
وی با بیان اینکه فساد و انحرافات اعتماد عمومی به سیستم اداری را هدف قرار می‌دهد، اظهار کرد: فساد و انحراف حتی در مقیاس پایین نیز موجب برخی قضاوت‌های نادرست در جامعه و نادیده گرفتن خدمات دستگاه‌ها می‌گردد لذا باید بسترهای فسادزا شناسایی و با آنها مقابله شود تا موجب ارتقاء امنیت و اعتماد عمومی مردم به مدیران دستگاه ها گردد.
در ادامه نیز هریک از مدعوین به بیان نکته و نظرات خود پرداخته و مقرر گردید دستگاه های نظارتی استان نظرات خویش را در خصوص راهکارهای پیشگیری از فساد را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ارسال نمایند.