‍ 21 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان اضافه شد

فرماندار همدان گفت: حمل و نقل پایدار شهری دسترسی عادلانه، ایمن و متناسب با نیازهای اقشار مختلف مردم را بدنبال دارد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدعلی محمدی در مراسمی که در تالار قرآن همدان برگزار شد، اظهار کرد: در ادبیات شهری اصطلاحی تحت عنوان حمل و نقل پایدار شهری عنوان شده است که توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت شهر باعث به وجود آمدن این نیاز در مدیریت شهری شده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه آثار زیست محیطی، کاهش آلودگی های هوا، صوتی و زمین و کاهش مصرف انرژی از جمله ارکان حمل و نقل پایدار شهری است افزود : حمل و نقل پایدار شهری دسترسی عادلانه، ایمن و متناسب با نیازهای اقشار مختلف مردم است را به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای دهه ۶۰ نوع نگرش ها به استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر همدان تغییر پیدا کرد و در مقاطع مختلف تغییراتی در نوع خدمات حمل و نقل عمومی شهر انجام شد اما همچنان در این خصوص نیاز به تلاش و اقدامات متناسب داریم.

محمدی تصریح کرد: رویکرد شورای شهر و شهرداری همدان به موضوع حمل و نقل عمومی مثبت است و امروز علی رغم مشکلات اقتصادی شاهد خرید و اضافه شدن اتوبوس های جدید و همچنین بازسازی کامل تعدادی از اتوبوس‌های قدیمی در شهر همدان هستیم که امیدوارم این اقدام منجر به افزایش رضایت مندی شهروندان شود.

فرماندار همدان با اشاره به آمار قابل توجه تصادفات فوتی و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در اقصی نقاط جهان، یادآور شد: شهر موجودی زنده و پویا است که اگر آن را مدیریت نکنیم شهر مارا مدیریت خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با دهه فجر ۱۷ دستگاه اتوبوس جدید و چهار دستگاه اتوبوس بازسازی شده با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال به ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان اضافه شد.