بحرانِ فروچاله‌های شهرستان کبودرآهنگ حل شد

استاندار همدان گفت: با تامین آب نیروگاه حرارتی شهید مفتح، موفق شدیم بحرانِ فروچاله‌های شهرستان کبودرآهنگ را حل و فصل کنیم.

به گزارش “فردای همدان”، سعید شاهرخی در بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه حرارتی شهید مفتح که با همراهی محسن طرز‌طلب مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران صورت گرفت، اظهار کرد: وزیر نیرو از وزرای شاخص‌ دولت تدبیر و امید‌ هستند که رویکردی منظم و برنامه‌محور را در پیش گرفتند.

استاندار همدان افزود: مجموعه اقداماتی که وزارت نیرو در استان همدان انجام داده قابل تشکر و تحسین است.

وی بیان کرد: نیروگاه شهید مفتح‌ که از نوع حرارتی است، به عنوان یک افتخار در غرب کشور برای صنعت نیرو مطرح است.

شاهرخی با بیان اینکه مردم استان همدان قدردان تمامی دست‌اندرکاران احداث این نیروگاه هستند، ادامه داد: در حوزه برق بیش از هزار میلیارد پروژه در حال اجرا داریم.

استاندار همدان عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم و قابل توجه در حوزه آب، تأمین آب مصرفی نیروگاه حرارتی شهید مفتح، از پس‌ماند فاضلاب شهری است.

وی گفت: با تامین آب نیروگاه حرارتی شهید مفتح، موفق شدیم بحرانِ فروچاله‌های شهرستان کبودرآهنگ را حل و فصل کنیم.

شاهرخی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در ذیل طرح جمع‌آوری پسماند فاضلاب شهری، تامین آب پتروشیمی ابن‌سینا به میزان چهارونیم میلیون مترمکعب و همچنین تامین آب پتروشیمی هگمتانه است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با ساختن سدهایی چون شنجور، نعمت‌آباد، کلان ملایر و اخیرا نیز ساخت سد گرین و خرم‌رود باعث شده تا همدان در حوزه سد‌سازی در کشور از استان‌های پیشتاز باشد.