در حوزه کاهش سرقت اقدامات خوبی صورت گرفته است

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: در حوزه کاهش سرقت پلیس با همکاری دستگاه قضایی اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید سازوکارهای مناسبی اتخاذ گردد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، عباس نجفی، در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان، اظهار داشت: بحث سرقت، جزء جرائمی است که غالب جوامع همواره با آن روبه‌رو بوده‌اند و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود آن را به حداقل میزان ممکن برسانیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: در حوزه کاهش سرقت پلیس با همکاری دستگاه قضایی اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید سازوکارهای مناسبی اتخاذ گردد، تا پیشگیری ثانویه از جرم سرقت نیز صورت پذیرد زیرا سارقان نه تنها اموال شهروندان را بلکه امنیت آنان را نیز مورد هدف و آسیب قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه ورود سارقان به جرمی خصوصی یا دولتی موجب بروز احساس ناامنی در میان اعضاء اجتماع می‌شود، بیان کرد: از ظرفیت موجود دستگاه‌ها باید در راستای تجهیز به سامانه‌های الکترونیکی از جمله نصب دوربین‌های مدار بسته استفاده نموده و همچنین از ظرفیت شب‌گردها، گشت رضویون بسیج و نهادهای مردمی در راستای ایمن‌سازی محلات در پیشگیری از سرقت استفاده نماییم.

نجفی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته نشانگر کنترل بیشتر و عدم افزایش میزان سرقت در استان است اما لازم است با تلاش بیشتر و همگانی در کاهش این پدیده شوم اقدام نماییم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان عنوان کرد: در فرآیند ساختمان‌سازی ضرورت دارد که نسبت به ارتقاء شاخصه های امنیتی بناهای در حال احداث اقدام نمایند، برای نمونه دوربین‌های مداربسته در ساختمان‌ها بازدارنده است و فیلم دوربین‌ها موجود در محل بروز جرم‌هایی مانند سرقت در روند پرونده‌های قضایی نیز بسیار راهگشا هستند.