ایجاد مرکز جامع آموزش‌های شهروندی در حوزه اجتماعی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: با ایجاد سند چشم انداز اقدامات خوبی در تمام حوزه‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی و گردشگری در همدان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، روح الله وجدی هویدا در دیدار با مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اظهار داشت: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از سازمان‌های 11 گانه شهرداری همدان بوده که در پنج حوزه فعالیت می‌کند.

وی افزود: سال گذشته سند چشم انداز سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان را با چشم انداز محله محوری و رشد مشارکت‌های مردمی برنامه‌ریزی کردیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به فعالیت‌های بخش فرهنگی گفت: در بخش فرهنگی ما 17 فرهنگسرا داریم که اکثر مناسبت‌های ملی و مذهبی در کنار فضاسازی‌های شهری توسط معاونت فرهنگی انجام می‌شود.

وجدی هویدا خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم فرهنگسراها با حضور تشکل‌های مردمی و همیاران محلات اداره شود و تفاهم‌نامه ای نیز با مجمع سمن‌ها در این باره به امضا رسیده و در حال حاضر فرهنگسرای هنر، فرهنگسرای گردشگری و رسانه با کمک تشکل‌های مردمی اداره می‌شوند.

وی با اشاره به جشنواره شهروندان برگزیده بیان کرد: سومین سال جشنواره شهروندان برگزیده در حال برگزاری بوده همچنین در بخش فرهنگی ایجاد نمادهای دفاع مقدس، اردوهای خاطرات ماندگار و المان‌سازی در کنار مساجد و مکان‌هایی که بمباران در آنها صورت گرفته مانند ورزشگاه شهدای قدس برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: در حوزه اجتماعی نیز مرکز جامع آموزش‌های شهروندی را ایجاد کرده‌ایم.

وجدی با اشاره به حوزه ورزش بیان کرد: این حوزه نیز به تشکل‌های مردمی واگذار شده و دبیرخانه ورزش شهروندی برای نخستین بار در همدان ایجاد شد همچنین در بحث رشته‌های ورزشی نیز تیم فوتبال بزرگسالان شهرداری همدان نیز زیر نظر معاونت ورزش اداره می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز برای نخستین بار دبیرخانه خواهرخواندگی ایجاد شد همچنین تفاهم نامه مسیرگردشگری تاریخ و تمدن با حضور شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج به امضا رسید.