بیش از دو‌سومِ جمعیت استان همدان در وضعیت آبی قرار دارند

استاندار همدان گفت: شهرستان‌های همدان، ملایر، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی قرار دارند، وضعیت باقی شهرستان‌ها زرد است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سعید شاهرخی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و ضرورت ثابت‌قدم بودن در جهت تحکیم آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، اظهار داشت: طبق اعلام معاونت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی، گسترش ویروس کرونا در استان همدان تحت کنترل قرار گرفته است. بدون شک این وضعیت حاصل برنامه‌ریزی و تصمیمات خوب ستاد استانی مقابله با کرونا و شهرستان‌ها است.

استاندار همدان افزود: همدان در شرایط کنونی نسبت به گذشته در راستای کنترل، پیشگیری و مقابله کرونا، موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: اقدامات تیم‌های نظارت و بازرسی‌ در این مدت برای کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا، قابل تقدیر و تشکر است.

شاهرخی ادامه داد: ستاد استانی با تمام ظرفیت و تمامی امکانات، باید سعی کند روند افزایشی را کنترل و روند نزولی گسترش کرونا را تثبیت کند.

استاندار همدان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری ستاد استانی مقابله با کرونا، تیمی را برای بررسی، نظارت و بازرسی به شهرستان‌های رزن و درگزین ارسال کند تا گزارشی کامل از وضعیت را جمع‌آوری کنند.

وی گفت: مراکز بهداشت شهرستان‌های رزن و درگزین به‌طور جدی ورود کرده و در راستای کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا اقدامات لازم را انجام دهند.

شاهرخی اظهار داشت: شهرستان‌های همدان، ملایر، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی قرار دارند، وضعیت باقی شهرستان‌ها زرد است.

استاندار همدان افزود: با کمک‌ دهیاران و بخشداری‌های شهرستان‌ها، زمینه جلوگیری تجمعات و برگزاری مراسمات انجام و به مراکز بهداشت اطلاع رسانی شود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز متخلفین را به مراجمع قضایی معرفی کند.

وی بیان کرد: تذکرات لازم در راستای عدم برگزاری مراسمات عزا و جشن عروسی، حمل و نقل و رعایت پروتکل‌ها به ستاد‌های شهرستانی ارسال شود تا فرمانداران به طور جدی ورود پیدا کنند.

شاهرخی ادامه داد: تلاش و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران، در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قابل تحسین و تقدیر است.

استاندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: تاکید می‌شود فرمانداران همچنان نظارت‌های جدی بر رعایت پروتکل‌ها داشته باشند.