۵ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان هزینه شده است

نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۷۱۵ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان هزینه شده و اعتبارات خوبی نیز در استان در دو سال اخیر جذب شده است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: سرمایه گذاری بی نظیری در زمینه تقویت شبکه‌های آبرسانی، تصفیه خانه و تولید برق صورت گرفته و توسعه این صنعت در استان ستودنی است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۳۹میلیارد تومان به تازگی برای توسعه و تکمیل طرح‌های در حال اجرای صنعت اب و برق استان همدان جذب شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: در این راستا ۱۷۱ میلیارد تومان پیش‌بینی‌ شده برای توسعه این صنعت در استان که بسیار ای را گذار است.

وی ادامه داد: برای احداث مدل دوم تصفیه‌خانه شهر همدان نیز ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. 

حاجی بابایی عنوان کرد: با اجرای این طرح ظرفیت این تصفیه خانه از ۶۴۰ به ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه می‌رسد تا هر ‌آن‌چه آب در شهر همدان مصرف می‌شود تصفیه ‌شود. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: آب حاصل از تصفیه خانه همدان در صنایع مختلف و نیروگاه شهید مفتح مصرف می شود و این چرخه تولید و مصرف آب در سطح استان کار بزرگی است. 

وی افزود: ادغام شرکت‌های آب روستایی و شهری در شتاب دهی امورات و اجرای طرح‌ها را بسیار اثرگذار است و نتایج این ادغام را در سالهای بعد مشاهده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح‌های خوبی در حال اجرا است و اعتقاد داریم باید در این عرصه خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

حاجی بابایی ادامه داد: ۷۱۵ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان هزینه شده و اعتبارات خوبی نیز در استان در دو سال اخیر جذب شده است.

وی با بیان اینکه، تلاش می‌کنیم سهم استان در بودجه سال ۱۴۰۰ را ارتقا دهیم، عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ پشتیبانی خوبی از مردم خواهیم داشت به طوریکه ۳۵ میلیون نفر از اقشار نیازمند به‌صورت ویژه در بودجه دیده می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بهای آب و برق اقشار محروم و نیازمند رایگان و این موضوع در آینده نزدیک به قانون تبدیل می‌شود.