افتتاح ۵۶ خانه هلال در دهه فجر

در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان همدان، تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، در این جلسه ابتدا حجت الاسلام محسن ثابتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین، گفت: دو مناسبت فرخنده در پیش داریم اولین مناسبت روز زن است که باید به نحو مقتضی از زنان فعال در عرصه های مختلف تکریم بعمل آید و از مادران نمونه تقدیر شود.

وی افزود: دومین مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر است که در این ایام، انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه مردمی توانسته تمام نقشه های مکارانه دشمنان را نقش بر زمین کند و در آستانه ورود به چهل و سومین سالگرد پیروزی قرارگیرد که لازم است با پیش بینی برنامه های مختلف، فضا سازی و آذین بندی ادارات وخیابان ها و شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، یکبار دیگر با حضور پر رنگ خود، دشمنان این انقلاب شکوهمند را ناکام و نا امید بگردانیم.

در ادامه علی سنجربگی با اشاره به برنامه های پیشنهادی دهه فجر خاطرنشان کرد: افتتاح ۵۶خانه هلال دیگر در دهه مبارک، خانه های هلال در روستاهای استان به١٤٠ خانه هلال خواهد رسید و این ظرفیت به وجود خواهد آمد که از این به بعد آموزش های همگانی در خانه های هلال انجام شود و این امکان برای اهالی روستاهای مذکور فراهم شود که با حضور پر رنگ در دوره های آموزشي امدادی بتوانند در زمان وقوع مخاطرات پاسخگویی مناسبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش همگانی و مقابله و پاسخگویی به سوانح دو وظیفه اصلی هلال احمر است، گفت: دوره مربیگری کمکهای اولیه از دیگر اقداماتی است که در دهه مبارک فجر انجام می شود که با برگزاری این دوره تعداد مربیان آموزشي افزایش یافته وبا افزایش تعداد مربیان ، کار آموزش همگانی با تعداد نفرات بیشتر وبه نحو احسن انجام خواهد شدکه این امر نیز در پاسخگویی به سوانح بسیار موثر مي باشد.

سنجربگی اضافه کرد: انجام ویزیت رایگان در سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های این جمعیت است که در روز مذکور در درمانگاه و مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان ، ویزیت وخدمات رایگان خواهد بود و فقط هزینه مواد مصرفی از مراجعه‌کنندگان اخذ خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، اجرای طرح یاس، انتخاب مادر نمونه، اجرای جشنواره های رفیق خوشبخت و چلچراغ توسط معاونت جوانان، برگزاری آزمون ایثار را از دیگر برنامه های این جمعیت در دهه فجر ذکر نمود و خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها از طریق روابط عمومی این جمعیت به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

در پایان این جلسه، اعضای شورای معاونین گزارشهایی از اقدامات انجام شده و روند کارهای مربوطه ارائه نمودند و درخواست هایی نیز در جهت پیشبرد اهداف مطرح نمودند که در نهایت بعد از بحث وبررسی های لازم، مورد جزء مصوبات این جلسه قرار گرفت.