بهداشت حرفه‌ای به‌عنوان اولین لایه پدافند غیرعامل

با تصویب شورای عالی پدافند غیر عامل کشور، بهداشت حرفه‌ای به‌عنوان اولین لایه پدافند غیرعامل جهت پایش مخاطرات و تهدیدات زیستی، پیشگیری از بروز ضایعات و تلفات در مبدا و ارتقاء سطح ایمنی و بهداشتی کارکنان محیط کار و به منظور تعدیل کارکرد صنایع در شرایط وقوع تهدیدات تصویب شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، اولین جلسه پدافند زیستی با موضوع تشکیل واحد HSE در جمعیت جهت اجرای دستورالعمل‌های قرارگاه تشکیل شد.

خاکسار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت در این جلسه با اشاره به مصوبات شورای عالی پدافند غیر عامل کشور گفت: در راستای اجرای سند راهبردی پدافند زیستی کشور و ضرورت یکپارچگی در اقدامات ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به‌عنوان اولین لایه پدافند غیرعامل پایش مخاطرات و تهدیدات زیستی، اولین قدم شناسایی تهدیدات و مخاطرات درون سازمانی است که این مهم که با محوریت معاونت درمان اجرا می‌گردد همکاری حوزه های مختلف و کارشناسان صاحب نظر را می طلبد.

وی با تشریح ماده واحده یک این مصوبه افزود: دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و غیردولتی، سازمان‌ها و نهادهای عمومی موظف‌اند به منظور آمادگی در برابر تهدیدات بیولوژیک وظایف زیر را به واحدهای HSE ( ایمنی، سلامت و محیط زیست )به‌عنوان هماهنگ‌کننده عملیاتی پدافند زیستی مجموعه‌های ذیربط ابلاغ و به اجرای آن‌ها نیز نظارت نمایند.

خاکسار هدف از تشکیل این جلسه را جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات و رسیدن به یک برنامه منسجم جهت فعال کردن واحد HSE در جمعیت هلال‌احمر استان و سپس اجرای برنامه‌های آموزشی ؛شناخت مخاطرات و تهدیدات زیستی و تهیه خوراک فکری جهت طرح در کارگروه استانی مطرح کردند.