آغاز فعالیت ستاد انتخابات شهرستان همدان با 13 کمیته تخصصی

فرماندار همدان گفت: فعالیت ستاد انتخابات شهرستان همدان با 13 کمیته تخصصی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمد علی محمدی در نخستین جلسه ستاد انتخابات شهرستان، اظهار کرد: با وجود همکاران با تجربه در فرمانداری همدان هیچ دغدغه ای برای انتخابات نداریم و توانمندی خود را در انتخابات‌های متعدد به اثبات رسانده اید.

فرماندار همدان با بیان اینکه بطور میانگین هر ساله مسئولیت برگزاری یک دوره انتخابات را بر عهده داریم، افزود: ما یک وظیفه داریم که برگزاری انتخابات است اما یک رسالت هم داریم که از وظیفه ما مهمتر و سنگین تر است و دلیل آن هم این است که رای مردم را امانت می دانیم.

وی بیان کرد: اینکه چه کسی برای انتخابات شوراهای اسلامی یا ریاست جمهوری انتخاب می شود به ما هیچ ربطی ندارد و آنچه برای ما مهم است اجرای مر قانون است.

محمدی ادامه داد: در برگزاری انتخابات اجرای قانون برای ما اولویت است که نه ذره ای از آن عدول می کنیم و نه ذره ای از اجرای قانون عقب نشینی می کنیم.

فرماندار همدان عنوان کرد: اعتقاد داریم رای مردم حق الناس است و مکانیسم انتخابات هم بنحوی است که قابل اعمال سلیقه فردی نیست بویژه در همدان مجریان و ناظران انتخابات در دوره های متعدد انتخابات از این بابت رو سفید بوده اند.

وی در ادامه گفت: در انتخابات بخشهای مختلف به مثابه یک سیستم عمل می کنند تا به یک نتیجه خاص منتج بشود که آن نتیچه برگزاری انتخابات سالم است.

محمدی تاکید کرد: در هیچ بخشی از امور کمیته های ستاد انتخابات نباید اجازه بدهیم خللی در کار ایجاد بشود و با استفاده از همه ظرفیتهای فرمانداری و شهرستان باید در این راستا تلاش کنیم.

فرماندار همدان با اشاره به دستورالعمل قانونی که توسط استاندار محترم ابلاغ شده است،افزود: برابر قانون همه دستگاههای اجرای نهادهای عمومی دولتی حتی بخش خصوصی مکلف به همکاری های مورد نیاز در امر برگزاری انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات نباید حرفی بزنند که شائبه طرفداری از کاندیدای خاصی را بدنبال داشته باشد اظهار کرد: حتی در بیان مواضع شخصی و با داشتن یک حق رای بعنوان مجری انتخابات باید در این خصوص دقت نظر داشته باشیم.

محمدی افزود: مجری انتخابات تحت هیچ شرایطی نباید از داوطلبی حمایت کند چون درغیر اینصورت اعتماد مردم به مجریان انتخابات خدشه دار می شود .

فرماندار همدان گفت: اشراف مجریان به قانون انتخابات یکی از ضروریات است که در این راستا آموزشهای لازم به منظور یادآوری مجموعه قوانین انتخابات در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بخشداران در انتخاب نمایندگان بخشدار در شعب اخذ رای دقت نظر کافی داشته باشند و از افراد بی طرف، مورد اطمینان، بدون حاشیه و مورد وثوق مردم در این خصوص استفاده کنند.

محمدی در پایان تاکید کرد: در جانمایی شعب اخذ رای ضمن آسیب شناسی دوره قبلی انتخابات نسبت به شناسایی بهترین مکان ها با در نظر گرفتن پراکندگی شعب، جمعیت و سایر ابعاد اقدام و به هیات اجرایی پیشنهاد شود.

گفتنی است؛ در این نشست با ابلاغ مسئولیت‌های زیر مجموعه ستاد انتخابات شهرستان همدان فعالیت 13 کمیته تخصصی آغاز شد.