پیشینه همدان، بهترین پشتوانه محیط زیست استان است

مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیشینه تاریخی و فرهنگی استان همدان بهترین پشتوانه برای حفظ محیط زیست است.       به گزارش “فردای همدان”، کیومرث کلانتری در نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار عنوان کرد:  محیط زیست مجموعه ای از منابع انرژی موجود است و برای اینکه محیط زیست در […]

مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیشینه تاریخی و فرهنگی استان همدان بهترین پشتوانه برای حفظ محیط زیست است.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، کیومرث کلانتری در نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار عنوان کرد:  محیط زیست مجموعه ای از منابع انرژی موجود است و برای اینکه محیط زیست در حال تعادل باشد باید گیاهان،جانوران و آب و خاک و هوا از نظر کمی و کیفی در شرایط مناسبی باشند زیرا این عوامل هم از یکدیگر تاثیر میپذیرند و هم بر روی هم تاثیر می گذارند.
کلانتری افزود: در صورت از بین رفتن این تعادل تخریب محیط زیست اتفاق می افتد که به صورت شیمیایی و بیولوژیکی پدیدار خواهد شد.
وی تاکید کرد:شعار ملی ما برای حفظ محیط زیست اصل ۵۰ قانون اساسی است با این مضمون که حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است .
وی خاطر نشان کرد:محیط زیست سالم و پایدار، از حقوق اولیه و مطالبات به حق همه زیست مندان است و این حق همه مردم است که در حفظ محیط زیست مشارکت کنند و مسئولیت داشته باشند.
کلانتری گفت:رویکرد امروز سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت عمومی است و حل مشکلات محیط زیست در گرو آموزش محیط زیست به مردم و به خصوص ذینفعان محلی است.
وی تصریح کرد:آموزش محیط زیست باید باید از رده های سنی پایین آغاز شود زیرا کودکان آتیه سازان جامعه هستند.
وی بیان کرد:استان همدان از پتانسیل های خوب طبیعی و انسانی برخوردار بوده و با توجه به اینکه امروز روی ریل توسعه قرار گرفته است، توسعه با رعایت ملاحظات زیست محیطی صورت خواهد گرفت.
وی از سازمان های مردم نهاد به عنوان سرمایه های اجتماعی نام برد و اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد همدان توانمندی مناسب و در سطح کشور حرف برای گفتن دارند و پیشینه تاریخی و فرهنگی همدان ،بهترین پشتوانه برای محیط زیست است.