تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری شیرین سو افزایش نمی یابد

شهردار شیرین سو از تقدیم لایحه تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری بدون افزایش در اکثر آیتم های آن در سال آینده خبر داد.

سید مصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار فردای همدان، با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه افزود به دلیل وجود تحریم های ظالمانه و غیرقانونی و نیز شیوع ویروس منحوس کرونا که موجب کاهش درآمدهای مردم و نیز مختل شدن چرخه اقتصادی شده است تعرفه سال ۱۴۰۰ شهرداری افزایشی نبوده و شرایط اقتصادی خانواده ها در آن لحاظ شده است.

موسوی با اعلام این خبر گفت با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلایل گفته شده و دستورات اکید استاندار محترم در راستای همراهی و مساعدت قانونی مسئولین با مردم، پس از تایید لایحه توسط مراجع ذی صلاح، سال آینده در اکثر آیتم های تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری افزایشی نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اتمام پروژه های عمرانی در سطح شهر افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در شهرداری شیرین سو و بودجه پیش بینی شده، تا پایان دوره مسئولیت شهرداری ها، تمامی پروژه های عمرانی در دست اجرا به پایان می رسد و تقدیم شهروندان عزیز شیرین سو خواهد شد.

به گفته موسوی امروزه مشکلات و نارسایی‌های مالی برای اداره امور شهری از ملموس ترین مشکلات شهرداری هاست با این وجود رعایت حال مردم و درک شرایط اقتصادی خانواده ها نیز حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد منابع درآمدی شهرداری ها در قانون مشخص است و عمدتا از محل اخذ عوارض و بهای خدمات تامین میشود که درآمدهای حاصله نیز با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و… به خود شهروندان برمی‌گردد و موجبات توسعه شهری را فراهم می‌آورد.

شهردار شیرین‌سو ضمن تاکید بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها بیان داشت یکی از معضلات شهرداری ها نبود درآمدهای پایدار بوده که با تغییر شرایط، درآمدهای شهرداری نیز دستخوش تغییرات می گردد و شهرداری‌ها را دچار مشکل می نماید.

شهردار شیرین سو در پایان ضمن قدردانی از همکاری و همیاری شهروندان در پیشبرد اهداف شهرداری بیان داشت از مردم شریف و نجیب شیرین‌سو تقاضا دارم همچون گذشته با همکاری و همیاری خود ما را در اجرای برنامه‌های شهرداری یاری نمایند تا شهری آباد و در خور شأن مردم شریف شیرین سو بسازیم.

گفتنی است پروژه های احداث زمین چمن مصنوعی، پارک محلی پرستار، ساختمان اداری شورای اسلامی شهر، المان شهدای گمنام، ساماندهی رفیوژ میانی بلوارها و برنامه های بهبود عبور و مرور شامل جدولگذاری و پیاده رو سازی از جمله پروژه های در دست اجرای شهرداری شیرین سو است.