شمار فوتی‌ها از میانگین روزانه ۱۵ مورد به یک مورد کاهش داشته است

رئیس علوم پزشکی استان همدان، گفت: میزان ابتلای روزانه به کرونا به ۱۰ مورد مثبت در بستری ها و ۵۵ مورد مثبت در بیماران سرپایی کاهش داشته است و شمار فوتی‌ها از میانگین روزانه ۱۵ مورد به یک مورد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، دکتر حیدری مقدم، در ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان همدان تاکنون ۹ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران بستری و ۱۷ هزار و ۱۵۶ بیماران سرپایی، به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رئیس علوم پزشکی استان همدان افزود: میزان ابتلای روزانه به کرونا به ۱۰ مورد مثبت در بستری ها و ۵۵ مورد مثبت در بیماران سرپایی کاهش داشته است و شمار فوتی‌ها از میانگین روزانه ۱۵ مورد به یک مورد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: با بررسی وضعیت طغیان‌ها می‌توان دریافت که علت ۵۷ درصد ابتلا به این ویروس شرکت در اجتماعات، ۳۶ درصد تماس‌های درون خانگی، ملاقات بیمار ۶ درصد و مابقی رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است.

حیدری مقدم در پایان خاطرنشان کرد: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در استان همدان وجود دارد که چهار هزار و ۱۷۵ واحد آن در یک هفته گذشته مورد بازرسی کارشناسان قرار گرفت.