مردم شرایط را عادی تلقی نکنند، بیماری و خطر ابتلا همچنان وجود دارد

استاندار همدان با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، استان همدان در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: مردم شرایط را عادی تلقی نکنند، بیماری و خطر ابتلا همچنان وجود دارد.

‍ به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سعید شاهرخی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان و همکاری خوب مردم، اظهار کرد: مردم سراسر استان طی این چند ماه که ویروس کرونا شیوع داشت همکاری بسیار خوبی با ستاد استانی مقابله با کرونا داشتند که قابل تقدیر و تشکر است.

استاندار همدان افزود: استان از وضعیت قرمز خارج شده است، اما ضرورت دارد که پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و زدن ماسک به‌طور جدی رعایت شود.

وی بیان کرد: طبق آمار دانشگاه علوم‌پزشکی همچنان دلیل اکثر مبتلایان به کرونا تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

شاهرخی ادامه داد: همراهی و همکاری سپاه پاسداران و اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل و پیشگیری از کرونا نقش بسزایی داشت که ستودنی و قابل تقدیر است.

استاندار همدان عنوان کرد: سپاه و بسیج استان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان نقش برجسته‌ای در مبارزه با کرونا ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه، مشاغل گروه‌های چهار در این‌ هفته نیز در سطح استان تعطیل هستند، گفت: مشاغل گروه‌های یک، دو و سه، می‌توانند با فعالیت خود ادامه دهند.

شاهرخی اظهار کرد: آموزش مدارس، دانشگاه‌ها، آموزش عالی، موسسه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه تعطیل هستند‌.
استاندار همدان در ادامه گفت: غیر از نمازهای جمعه، تمامی اجتماعات و مراسم آیینی و مذهبی تعطیل هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت مشاغل گروه چهار (از جمله بوستان‌ها و مراکز تفریحی، ورزش‌های پر برخورد، ورزش‌های آبی و استخر‌های سرپوشیده) در استان ممنوع است.