زمینه توسعه نهضت آموزش حقوقی و ترویج توسعه گفتمان‌قضایی

در راستای توسعه نهضت آموزش حقوقی و ترویج و توسعه گفتمان قضایی؛ تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان و دانشگاه‌های استان انعقاد گردید.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، در اجرای دستورالعل نحوه تعامل و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با قوه قضائیه ابلاغی رئیس محترم قوه قضائیه؛ زمینه توسعه نهضت آموزش حقوقی و ترویج توسعه گفتمان قضایی با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فی مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان و دانشگاه‌های استان فراهم گردید.

حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با قوه قضائیه ابلاغی مورخ 06/12/1399ریاست معزز قوه قضائیه جلسه انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان برگزار گردید.

 دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ضمن تسیلت فرا رسیدن سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، به موضوع اجرای ماده 17 دستور العمل فوق الذکر اشاره و اظهار کرد: توسعه نهضت آموزش حقوقی، آشنا نمودن عامه مردم به حقوق و تکالیف آنان با هدف ارتقای سطح آگاه‌های مردمی و نهادینه‌سازی فرهنگ احترام به قانون از اهداف مهم انعقاد تفاهم نامه مشترک می‌باشد.

   وی با تآکید بر ضرورت استفاده از بنیه علمی و ظرفیت عظیم دانشگاه‌ها در جهت پیشگیری از وقوع جرم و اجرای مناسب دستورالعمل فوق، اضافه کرد: ترویج و توسعه گفتمان قضائی در قلمرو پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با فساد، احیاء حقوق عامه، اصلاح و درمان مجرمان، عدالت ترمیمی، ترویج صلح و سازش و حمایت از بزه‌دیدگان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

   در پایان نمایندگان و روسای هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به بیان دیدگاه‌های خویش در این زمینه پرداختند.