انجام دو عملیات رهاسازی توسط نجاتگران پایگاه گل تپه کبودرآهنگ

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کبودرآهنگ گفت: دو عملیات رهاسازی سخت و طاقت فرسا، توسط نجاتگران پایگاه گل تپه کبودرآهنگ انجام شد.


به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، جبار طهماسبی با اشاره به انجام دو عملیات رهاسازی در فاصله کمتر از یک ساعت، اظهار کرد: اولین حادثه مربوط به تصادف سواری پژو پارس با کامیون در محور همدان به گل تپه بود که این حادثه پنج مصدوم به همراه داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کبودرآهنگ با تشریح اقدامات نجاتگران درباره حادثه اول، افزود: این حادثه در روز چهارشنبه تاریخ ۹۹/۱۰/۱۰، ساعت ۱۳:۲۴ ظهر، به نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات بین شهری گل تپه اطلاع داده شد که نجاتگران پایگاه مذکور در اسرع وقت خود را به محل حادثه رسانیده و جهت امداد رسانی به مصدومان احتمالی سریعا وارد عمل شدند.

وی بیان کرد: در ارزیابی اولیه مشخص شده بود سرنشینان خودرو پژو پارس که پنج نفر بودند بر اثر شدت برخورد با کامیون دچار مصدومیت شده اند، و دو نفر از آنها در داخل خودرو پرس شده گیر افتاده اند که نجاتگران عملیات رها سازی را آغاز نموده و بعد از یک ساعت تلاش در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه مصدومان را از داخل خودرو بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

طهماسبی ادامه داد: حادثه دوم برخورد رخ به رخ وانت پیکاپ با کامیون خاور بود که این حادثه نیز در ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه روز و تاریخ ذکر شده به نجاتگران گل تپه اطلاع داده شد که نجاتگران این بار هم سریعا در محل حاضر شدند و در ارزیابی اولیه مشخص شد که براثر شدت برخورد یک نفر سرنشین وانت پیکاب فوت نموده و دونفر هم در داخل کامیون خاور دچار مصدومیت شده اند که هم فرد فوتی وهم مصدومین نیاز به رها سازی دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کبودرآهنگ، عنوان کرد: نجاتگران با استفاده از ست هیدرولیک، عملیات رهاسازی را برای هر دو خودرو انجام دادند و نهایتا درساعت ۱۶:۲۰دقیقه عملیات را به پایان رسانده و مصدومین را به عوامل اورژانس وفرد فوت شده را به عوامل انتظامی حاضر در محل تحویل دادند.

وی با تشکر و قدردانی از زحمات نجاتگران پایگاه گل تپه کبودرآهنگ، گفت: نجاتگران این پایگاه، در یک روز پرکار برای دو تصادف جداگانه، دو عملیات رها سازی با استفاده از تجهیزات مربوطه، انجام داده و نهایتا مصدومین هر دو حادثه را جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ دادند.

طهماسبی با اشاره به اینکه رهبر هاشملو، فرهاد بیاتی، امیر عباسی و هادی مبصر عظیمی نجاتگران حاضر در این عملیات‌های امدادی بودند از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از دو گزینه سرعت مناسب و دقت لازم در حفظ جان خود و دیگران سهیم باشند.