اسکواش همدان اوج می‌گیرد/ بهار اسکواش بازان همدان در راه است

امروز اسکواش استان همدان در مسیر پیشرفت بسیار خوبی قرار گرفته است تا دیار هگمتانه به عنوان قطب این رشته ورزشی در سال‌های پیش رو انتخاب شود.

به گزارش “فردای همدان”، اسکواش استان همدان در دوره مدیریت جدید خود با تحولات خوبی همراه بوده است، و در حالی که در سال‌های اخیر چندان نامی از اسکواش همدان مطرح نبود این روزها حتی در بعضی مسابقات فدراسیون اسکواش نام همدان در صدر استان ها دیده می‌شود که این موفقیت‌ها با مدیریت ربانی مهر مدیری جوان و خوش فکر اتفاق افتاد که با یک برنامه‌ریزی خوب اسکواش همدان را دچار تحول کرد و اکنون این رشته ورزشی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

در سال‌های گذشته شاید در طی یکسال خبری از رشته اسکواش در همدان نبود و کمتر خبری از این رشته ورزشی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران حتی در رسانه‌ها می‌شنیدیم و شاید کمتر کسی را در جامعه می‌شناختیم که شناخت کاملی از این رشته ورزشی داشته باشد.

بعد از سال‌ها سکوت اسکواش استان همدان و حاشیه‌های فراوان این رشته، اسدالله ربانی‌مهر از مدیران جوان و توانمند این دیار کهن برای در دست گرفتن سکان این رشته ورزشی پای کار آمد.

انتخاب ربانی‌مهر در مجمع انتخاباتی هیئت اسکواش استان همدان باعث شد تا کم کم موتور این رشته ورزشی در دیار الوندنشینان روشن شود و هر هفته یک خبر خوب از اسکواش همدان شنیده می‌شود.

در قدم نخست ربانی‌مهر تلاش کرد تا ساختار مشخصی برای این هیئت تعریف کند تا با نیروی انسانی قوی بتواند به خواب اسکواش همدان پایان دهد و همین باعث شد که توفیقات خوبی را بر اثر انسجام و هماهنگی داخلی هیئت داشته باشد.

در گام بعدی ضعف اصلی اسکواش استان همدان نبود زیرساخت مناسب بود و ساخت یک کورت استاندارد به شدت در هگمتانه حس می‌شد.

ارتباطات قوی این مدیر باعث شد تا یک زمین بسیار خوب در منطقه مناسب شهر جهت ساخت کورت اسکواش اختصاص پیدا کند تا در نهایت با پیگیری‌های فراوان و گرفتن اعتبار کلنگ این کورت توسط دبیر فدراسیون اسکواش و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به زمین زده شود و در حالی که سال‌ها کورت شهرداری با حاشیه‌هایی همراه بود اما هم اکنون این کورت بدون حاشیه با یک برنامه مشخص در حال فعالیت است و نتیجه آن ورزشکارانی است که در مسابقات مجازی فدراسیون اسکواش توانستند رتبه‌های خوبی را کسب کنند و انگیزه‌ای برای سایر اسکواش‌بازان باشد.

در دورانی هم که کرونا تمام رشته‌های ورزشی را فلج کرده بود هیئت اسکواش استان همدان تعطیل نبود و با پویش اسکواش در خانه به حرکت خود ادامه داد و حتی در حوزه فرهنگی این هیئت از فعال‌ترین هیئت‌های ورزشی استان همدان بوده است.

عملکرد اسدالله ربانی‌مهر به قدری خوب بود که رئیس فدراسیون اسکواش استان همدان وی را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد و هیئت استان همدان نیز در ارزیابی‌های فدراسیون به عنوان سومین هیئت برتر کشور انتخاب شد.

بی شک امروز اسکواش استان همدان در مسیر پیشرفت بسیار خوبی قرار گرفته است تا دیار هگمتانه به عنوان قطب این رشته ورزشی در سال‌های پیش رو انتخاب شود.

یادداشت از: محمدرضا بهرامی صفت