نقش سازنده سازمان‌های مردم نهاد در جهت پیشگیری از وقوع جرم

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با حضور دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و اعضای شوراء در محل دادگستری نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان،  دکتر علی کاظمی، رئیس دادگستری شهرستان نهاوند ضمن خیر مقدم به حضار به موضوع اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه به ظرفیت‌های این سازمان‌ها در شهرستان نهاوند در پیشگیری از وقوع جرم اشاره داشته و توضیحاتی اجمالی در راستای شناسائی سازمان‌های مردم نهاد و نحوه تعامل آنان با دادگستری را تشریح کردند.

دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ضمن تشریح دستورالعمل ابلاغی قوه قضائیه؛ به نقش سازنده سازمان‌های مردم نهاد در جهت پیشگیری از وقوع جرم پرداختند.

وی اظهار کرد: تسهیل عملکرد، افزایش تعامل، ارتقاء توانمندی، نحوه تعامل و مشارکت این سازمان‌ها با قوه قضائیه از اهداف این دستورالعمل می‌باشد.

نجفی خاطر نشان کرد: اجرای دستورالعمل فوق در شهرستان نهاوند موجب تأمین بیشتر امنیت در سطح حوزه قضائی و احیاگر حقوق فردی و اجتماعی بوده و موجب اتخاذ تدابیر مناسب در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌گردد.

وی رسالت دستگاه قضایی را افزایش سلامت و امنیت اجتماعی و احقاق حقوق عامه دانستند و خواستار مشارکت همه دستگاه در نیل به این اهداف گردیدند.

در پایان هریک از مدعوین به بیان دیدگاه‌های خویش پرداخته و نمایندگان سمن‌های منتخب نیز نحوه تعامل خویش را با قوه قضائیه تشریح نمودند.